صفحه اصلی / آذربایجان / دیوار نویسی در تهران؛ عباس لسانی آزاد اولسون

دیوار نویسی در تهران؛ عباس لسانی آزاد اولسون

فعالین ملی مدنی آذربایجان برای چندمین بار با دیوارنویسی های گسترده در تهران، خواستار «عباس لسانی»، مبارزسرشناس حرکت ملی آذربایجان شدند.

با گزارش گاماج به نقل از گوناز تی وی، با گسترش اعتراضات به بازداشت غیرفانونی «عباس لسانی»، فعالین ملی دیروز سه شنبه ۱۹ فروردین‌ماه ۹۸، برای چندمین بار با دیوارنویسی در سطح شهر تهران، خواستار آزادی این فعال ترک آذریایجانی شدند.

همگام با دیگر شهرهای آذربایجان، فعالین ملی مدنی در تهران نیز با نوشتن شعارهایی مانند «عباس لسانی آزاد اولسون»، «عباس لسانی را آزاد کنید» و «یاشاسین عباس لسانی» خواستار آزادی این فعال شناخته شده حرکت ملی آذربایجان شدند.

از زمان بازداشت اخیر «عباس لسانی» اعتراضات گسترده ای در آذربایجان به وقوع پیوسته است. کمپین ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای تحت عنوان «همه ما عباس لسانی هستیم»، دیوار نویسی و پخش گسترده پوستر در شهرهای مختلف آذربایجان و شعارهای ده‌ها هزار نفری در ورزشگاها بخشی از واکنشهای اعتراضی جامعه آذربایجان به این بازداشت غیرقانونی و ظالمانه بوده است.

پس از بازداشت آقای لسانی، فعالین ملی شهرهای مختلف آذربایجان از جمله موغان، اردبیل، اهر، اورمیه، چایپارا، خلخال و… با نوشتن پلاکاردهای اعتراضی و دیوارنویسی های گسترده، خواستار آزادی عباس لسانی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *