صفحه اصلی / آذربایجان / دیوان عالی ایران حکم زندان و شلاق ”پریسا رفیعی” دانشجوی آذربایجانی راعینا تایید کرد

دیوان عالی ایران حکم زندان و شلاق ”پریسا رفیعی” دانشجوی آذربایجانی راعینا تایید کرد

شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور ایران، درخواست اعاده دادرسی پریسا رفیعی؛ فعال دانشجویی و صنفی اهل زنگان (زنجان) آذربایجان که به احکام زندان و شلاق محکوم شده‌بود، را نپذیرفت.

حکام قطعی حبس بلندمدت برای پریسا رفیعی روز شنبه ۲۵ آبان ماه ۹۸ عینا تایید شد. مادر پریسا رفیعی در صفحه شخصی خود در توئیتر از این موضوع خبر داده است.

گفته می شود به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی ۵ سال از مدت زمان محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود.

پریسا رفیعی پیش‌تر، در دادگاه بدوی به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت خروج از ایران و محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم شده‌بود که در دادگاه تجدیدنظر نیز این حکم عینا تایید شده‌بود.

این در حالی است که پیش‌تر در پی اعتراض اغلب طیف های فعال دانشجویی به این احکام بلند مدت، بسیاری از مسئولان اعم از مسئولان وزارت علوم و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و نمایندگان مجلس و مسئولان دانشگاه تهران، وعده رفع مشکل احکام قضایی را داده بودند.

این دانشجوی ۲۲ ساله ترک، پیش‌تر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» در مجموع به تحمل ۷ سال حبس محکوم شده‌بود.

سعید خلیلی وکیل پریسا رفیعی، روز چهارشنبه ۳ مهرماه در صفحه اینستاگرام خود نوشته‌بود: «حکم صادره علیرغم آن همه ایراد حقوقی» در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

پریسا رفیعی روز ششم اسفند ۹۶ از سوی ماموران وزارت اطلاعات روبروی دانشگاه تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این فعال دانشجویی روز ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ با تامین وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

پریسا در تمام مدت بازداشت تحت آزارهایی چون اعزام برای آزمایش بکارت و تهدید به اعدام و ضرب و شتم و ناخن کشیدن قرار گرفت. ضابط پرونده نیز در دوران بازداشت و در پاسخ به پیگیری‌های خانواده گفته بود پریسا چون همکاری نمی‌کند از حقوق قانونی‌اش محروم می‌شود.

پیش‌تر گزارش شده بود که این فعال صنفی در مدت ۲۳ روز بازداشتش در سلول انفرادی نگهداری می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *