صفحه اصلی / آذربایجان / رئیس جمهور آذربایجان شمالی ”روز همبستگی ملی آذربایجانی های جهان” را تبریک گفت

رئیس جمهور آذربایجان شمالی ”روز همبستگی ملی آذربایجانی های جهان” را تبریک گفت

رئیس جمهور آذربایجان شمالی، ۳۱ دسامبر، روز ”همبستگی ملی آذربایجانیان جهان” را به تمامی آذربایجانی های جهان تبریک گفت.

۳۱ دسامبر روز همبستگی ملی آذربایجانیان سرتاسر جهان است. این روز در تقویم رسمی و دولتی جمهوری آذربایجان به عنوان جشن ملی گنجانده شده و همه ساله با مراسم باشکوهی جشن گرفته می شود.

این روز در آذربایجان جنوبی نیز گرامی داشته می شود.

به گزارش پایگاه خبری ریاست جمهوری آذربایجانی شمالی، پرزیدنت الهام علی اف گفت: «هم وطنان عزیز، به مناسبت ۳۱ دسامبر روز همبستگی آذربایجانی های جهان که نشان دهنده یکپارچگی ملی و معنوی ملت آذربایجان است را صمیمانه تبریگ می گویم و برای تمامی آذربایجانی ها آرزوی بهترین ها را دارم. عیدتان مبارک باد.»

رئیس جمهور آذربایجان شمالی افزود: «این روز تاریخی هر سال با شور و شوق فراوان توسط میلیون ها آذربایجانی ساکن در کشورهای دیگر به عنوان نمادی از وحدت و هم دلی ناگسستنی هموطنانمان و با محوریت آذربایجان گرایی و صداقت به وطن، جشن گرفته می شود.

در اواخر عمر حاکمیت شوروی در ۳۱ دسامبر ۱۹۸۹ هزاران تن از ترکان آذربایجان جنوبی و آذربایجان شمالی سیم‌خاردارهایی را که جغرافیای آذربایجان را به دو قسمت تقسیم کرده را، از میان برداشتند. براي آذربايجانيهاي دو سوي آراز «ارس» که پيش از دو قرن از هم جدا بوده اند جشن همبستگي ملي معناي خاصي دارد.

ترکان آذربایجان شمالی به‌صورت گروهی از موانع مرزی ایجادشده توسط شوروی عبور کرده و در هوای سرد زمستان خود را به رود آراز زده، به خاک آذربایجان جنوبی قدم گذاشته و بر آن بوسه زندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *