صفحه اصلی / آذربایجان / راه اندازی کمپین هشتگ «#آراز_آراز» در شبکه‌های اجتماعی

راه اندازی کمپین هشتگ «#آراز_آراز» در شبکه‌های اجتماعی

فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی در واکنش به اعتراض مقامات ایران به خوانده شدن شعر «آراز_آراز» توسط اردوغان در رژه پیروزی آزربایجان در باکو، کمپین هشتگ #آراز_آراز را راه اندازی کردند.

همچنین از دیروز در اعتراض به اظهارات جواد ظریف و نفرت پراکنی ایرانی ها بر علیه تورک ها، هشتگ #آذربايجان_عزيز_ما نیز توسط کاربران آزربایجان جنوبی داغ شده، که در آن کاربران به یکصد سال ظلم و ستم حکومت ایران بر علیه تورک ها اشاره می کنند.

لازم به ذکر است، خواندن شعر سمبلیک «آراز» توسط اردوغان در جشن پیروزی آزربایجان در شهر باکو، خشم پان ایرانیست‌ها، سلطنت طلبان و پانفارس ها را برانگیخته است.

در این جشن که روز پنجشنبه ۲۰ آذرماه ۹۹، به مناسبت پیروزی آزربایجان بر اشغالگران ارمنی، در «آزادلیق مئیدانی» باکو برگزار شد، اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شعر معروف «آرازی آییردیلار، لیل‌ایله دویوردولار، من سندن آیریلمازدیم، ظولم ایله آییردیلار» را خواند.

این شعر و آهنگ فولکلوریک در ادبیات آزربایجان سمبل جدایی شمال و جنوب آزربایجان است. و معنای آن این است که «ما از شما جدا نمی شدیم، با زور و ظلم جدایمان کردند.»

خواندن این شعر توسط اردوغان موجی از شادی در آزربایجان جنوبی و شمالی برانگیخته اما پان فارسها و پان ایرانیست ها، مانقورت های خائن به شدت برآشفته شده اند و در صفحات اجتماعی به نفرت پراکنی بر علیه تورک ها روی آورده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *