صفحه اصلی / آذربایجان / سراب: بازداشت «سهند معالی» فعال آذربایجان‌جنوبی

سراب: بازداشت «سهند معالی» فعال آذربایجان‌جنوبی

بنا به اطلاع خانواده معالی، امروز به مورخه ۱۰ تیر سال ۹۹، مأمورین نیروی انتظامی با مراجعه به محل کار سهند معالی، یکی از فعالین فعال ملی مدنی آذربایجانی ساکن در شهرستان سراب، اقدام به دستگیری وی کردند.

سهند معالی، عصر امروز سه‌شنبه، طی تماسی که با خانواده خویش داشته از انتقال به زندان سراب خبر داد و دلیل بازداشت اش را بدین گونه توضیح داده است که دو حکم جداگانه منتسب به وی قطعیت یافته که ۱ سال و ۱۰ ماه حبس تعزیری دارد.

این فعال ملی مدنی، قبلأ در رابطه با اجرای حکم پرونده های مذکور در ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۹۸ دستگیر شده بود و پیرو آن با احتساب ایام بازداشت قبلی و ادغام هر دو پرونده، بعد از سپری دوران محکومیت، حبس نامبرده خاتمه و در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۸ آزاد شد.

با وجود این در هنگام دستگیری سهند معالی، مأمورین عنوان کردند که حکم های صادره علیه وی، ادغام نگریده و بایستی حکم یکسال دیگر را نیز تحمل نماید.

سهند معالی در تیر ماه ۹۷ و در جریان تجمعات سالانه قلعه ‌بابک توسط نیروهای امنیتی سراب بازداشت و با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام با مصداق پخش اعلامیه» مواجه شد که با تودیع قرار وثیقه سیصد میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی بطور موقت آزاد گردید.

پیشتر؛ سهند معالی در تیر ماه ۹۲ نیز با اتهامی مشابه به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *