صفحه اصلی / آذربایجان / سردار سپاه خواستار نصب اجباری پرچم ایران در ساختمانهای تبریز شد

سردار سپاه خواستار نصب اجباری پرچم ایران در ساختمانهای تبریز شد

با افزایش گرایشات استقلال طلبانه در آذربایجان جنوبی، «عزت‌الله جعفری» از سرداران سپاه پاسداران خواستار «نصب اجباری» پرچم ایران در  ساختمانهای اداری و مسکونی تبریز شد.

مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایران به دفاع‌پرس گفت: «ما تاکنون در فضای رسانه‌ای شاهد کار روی مذهب بوده‌ایم اما بعد از این نیاز است رسانه‌ها به مقوله وطن دوستی نیز توجه کنند.»

سردار جعفری با این بهانه که «در کشور ترکیه روی اکثریت ساختمان‌های اداری و مسکونی پرچم ترکیه قابل مشاهده است»، گفت: «برای آنکه در آذربایجان شرقی نیز این طرح به اجرا درآید لازم است شهرداری تبریز هنگام صدور پروانه ساختمانی، یکی از شرایط را نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران قرار دهد.»

در نتیجه تحقیر، ظلم و تبعیض سیستماتیک حکومت مرکزی ایران بر علیه ترکان، نفرت از ایران و گرایشات استقلال طلبانه در آذربایجان‌جنوبی بشدت افزایش یافته، موضوعی که رسانه های ایران بارها به آن اذعان کرده اند.

در خردادماه ۹۸، خبرگزاری‌های ایران اعتراف کردند که در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال در اورمیه، کسی تیم ملی «ایران» را تشویق نکرد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران ایران با انتشار خبری در این باره اقرار کرد هواداران آذربایجانی در سالن شش هزار نفری دورنالار یوواسی اورمیه نامی از «ایران» نمی برند و فقط «آذربایجان» را تشویق می کنند.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نوشت در دیدار حساس دو تیم ملی ایران و لهستان در اورمیه «تماشاگران حاضر در سالن اصرار و پافشاری خاصی در تشویق بازیکنان اورمیه‌ای دارند و نامی از “ایران” در تشویق‌های خود نمی‌برند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *