صفحه اصلی / آذربایجان / سفیر اسرائیل در آذربایجان: حملات حماس مرا به یاد بمباران گنجه می اندازد

سفیر اسرائیل در آذربایجان: حملات حماس مرا به یاد بمباران گنجه می اندازد

سفیر اسرائیل در جمهوری آذربایجان (آزربایجان) گفت: «حملات موشکی حماس به خاک اسرائیل، مرا به یاد فاجعه بمباران گنجه و کشته شدن غیرنظامیان بی گناه آزربایجانی می اندازد.»

جورج دیک؛ سفیر اسرائیل در آزربایجان شمالی می گوید کشورش یک فاجعه انسانی شبیه به آنچه که مردم آزربایجان در جنگ ۴۴ روزه قاراباغ تجربه کردند را، تجربه می کند. کودکان در رختخواب هدف حملات موشکی شبانه حماس قرار می گیرند.

جورج دیک در مصاحبه با خبرگزاری «آپا» گفت: «زمان آن فرا رسیده است که از حماس بخواهیم خشونت و نفرت را متوقف کند. اسرائیل مورد حمله قرار گرفته و حماس هزاران موشک به سمت خانه های اسرائیل شلیک کرده است. حماس مناطق مسکونی را در کل منطقه مرکزی اسرائیل از جمله شهر تل آویو هدف قرار داده و سیستم دفاعی گنبد آهنین اکثر این موشکها را خنثی کرده. با این حال بسیاری از موشکها به اهداف غیرنظامی اصابت می کنند. خانواده های ما در معرض تهدید مداوم هستند و اگر ظرف ۱۰ ثانیه به پناهگاه نرسند، ممکن است جان خود را از دست بدهند.»

سفیر اسرائیل در تشریح یکی از ویدئوهایی منتشر شده از بمباران اسرائیل می گوید: «پس از شلیک موشک از سوی حماس، آژیر در شهر هولون اسرائیل به صدا درآمد، مادر جوانی که به همراه کودک داخل کالسکه درحال راه رفتن است، به یک فضای امن پناه می برد، کمتر از ۱۰ ثانیه بعد موشک به شهر برخورد می کند و منجر به مجروح شدن ۲۳ نفر می شود، مادر و نوزاد سالم ماندند، آن ده ثانیه، جان آنها را نجات داد.»

آقای دیک افزود: «متأسفانه تاکنون هفت غیرنظامی بی گناه اسرائیلی جان خود را از دست داده اند. از جمله ایدو آویگال؛ پسر کوچک ۵ ساله ای که در هنگام اصابت موشک حماس در رختخواب خود بود.»

سفیر اسرائیل در آزربایجان شمالی ادامه داد: «من در اکتبر سال گذشته، یک روز پس از بمباران شبانه گنجه و جان باختن غیرنظامیان بی گناه آزربایجانی که در رختخوابهایشان خوابیده بودند، برای بازدید از محل حادثه به گنجه رفتم. ویرانی ها، بزرگترهایی که بی خانمان شدند، و کودکانی که مدرسه آنها فرو ریخته بود را دیدم، آن صحنه ها را به یاد دارم، به ویژه فاجعه دلخراش مربوط به آرتور مایاکوف، کودکی که در حین خواب، جان خود را از دست داده بود. زندگی هیچ کودکی نباید اینگونه از او گرفته شود، نه در گنجه و نه در تل آویو و نه در غزه.»

جورج دیک تاکید داشت: «بسیار ناامید کننده است که ببینیم حماس مانع از زندگی شایسته مردم غزه می شود. حماس در بیمارستان های غزه اسلحه مخفی می کند، از مدارس موشک شلیک می کند و از کودکان غزه به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی حماس را محکوم کرده و پیامی صریح ارسال کنند که بیمارستان ها برای مداوا است، نه برای کشتار، مدارس محلی برای آموزش کودکان است نه مکانی برای پرتاب موشک. کودکان سپر انسانی نیستند، آنها امید ما برای آینده هستند. اسرائیل با امید به جلوگیری از خشونت های بی مورد، گام های زیادی را برای تنش زدایی در اورشلیم برداشته است. اسرائیل همیشه آزادی عبادت از جمله حق نماز خواندن مسلمانان در مسجد الاقصی را تضمین کرده است. حماس جوانان را به سنگ اندازی به سوی نیروهای امنیتی تحریک و نفرت پراکنی نمود. زمان آن فرا رسیده تا از حماس بخواهیم سرمایه گذاری بر روی ترور و جنگ را متوقف کند. حماس اکثر قریب به اتفاق بودجه خود را صرف هزینه های نظامی از جمله ساخت موشک و ساخت تونل ترور، به منظور کشتن و ربودن اسرائیلی ها می کند. با هزینه هر تونل، حماس می تواند ۸۶ خانه، ۷ مسجد، ۶ مدرسه و ۱۹ کلینیک پزشکی برای مردم غزه بسازد. اما بر روی ایجاد نفرت و خشونت در بین مردم سرمایه گذاری می کند. تصور کنید اگر به جای تروریسم آنها در صلح سرمایه گذاری کنند چه اتفاقی خواه افتاد، هر دو ملت در کنار یکدیگر زندگی مشترکی را خواهند داشت. نسل های آینده ما شایسته این فرصت هستند که در کنار هم زندگی کنند، به سعادت برسند و در آرامش زندگی کامل و شادی داشته باشند. برای امکان پذیر بودن آن ، باید اقدامات حماس متوقف شود.»

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *