صفحه اصلی / آذربایجان / سپاه پاسداران: دستگیری حداقل سی نفر در تبریز+ فیلم

سپاه پاسداران: دستگیری حداقل سی نفر در تبریز+ فیلم

 فرمانده سپاه عاشورا از دستگیری دستکم ۳۰ نفر در اعتراضات به گرانی بنزین در تبریز خبر داد و گفت دستگیری ها ادامه دارد.

سردار عابدین خرم دیروز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران درباره اعتراضات به گرانی سه برابری بنزین در تبریز گفت: «تنها در پنج شش نقطه تبریز تجمع های ۱۵ تا ۲۰۰ نفره داشتیم و در حاشیه شهر اعتراضات کمی بیشتر بود که توسط پلیس و با همراهی بسیج مردمی جمع شد.»

او میزان خسارات در این اعتراضات را اندک خواند و گفت: «سه بانک و سه پمپ بنزین و تعدادی از خودروهای مردم و تعدادی مغازه آسیب دید.»

سردار خرم گفت: «کسانیکه در جریان این اعتراضات با پلیس درگیر شدند، به تعداد ۳۰ نفر دستگیر شده اند و بقیه لیدرها نیز با هماهنگی دستگاه قضایی شناسایی شده اند و دستگیری شان از دیروز شروع شده و ادامه خواهد داشت»

این سردار سپاه همچنین با بیان اینکه «در این اعتراضات نفراتی از استان های دیگر حضور داشته اند، دستگیر شده اند»، معترضان را «اغتشاشگر» خواند و ادعا کرد که در تبریز با معترضان «بسیار ملایم برخورد» کرده اند.

بر خلاف گفته این سردار سپاه، طی روزهای گذشته اعتراضات گسترده ای در تبریز روی داده است که بر اساس ویدیوهای منتشر شده شمار زیادی از مردم معترض در این اعتراضات حضور یافته اند.

همچنین بر خلاف گفته فرمانده سپاه عاشورا، در اعتراضات تبریز با مردم معترض نه «بسیار ملایم» بلکه با شدت و خشونت تمام برخورد شده است. در تصاویر ویدیویی نیز میزان بالای خشونت نیروهای امنیتی ایران با مردم معترض در تبریز دیده می شود.

نیروهای سرکوبگر از اولین دقایق آغاز اعتراضات در تبریز، به ماشین های معترضان خسارات وارد کردند و با معترضان آذربایجانی بشدت درگیر شدند که در این درگیری ها جان باختن حداقل یک نفر تایید شده است.

به دلیل گستردگی دامنه اعتراضات، قطعی اینترنت و ناشناخته بودن بسیاری از معترضان دستگیر شده، اطلاع دقیقی از شمار بازداشت شدگان در دسترس نیست و گمان می رود شمار دستگیرشدگان از آمارهای اعلام شده توسط مسئولان دولتی بسیار بالاتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *