صفحه اصلی / آذربایجان / شهردار پیشین آنکارا: محروم کردن بازیکن تیراختور به دلیل حمایت از ترکیه «شرم‌آور» است

شهردار پیشین آنکارا: محروم کردن بازیکن تیراختور به دلیل حمایت از ترکیه «شرم‌آور» است


ابراهیم ملیح گؤگچک، شهردار پیشین آنکارا محروم کردن «مهدی ببری» بازیکن تیم تراکتور آذربایجان به دلیل حمایت از عملیات ضدتروریستی ترکیه را «شرم آور» خواند و خواستار انتقال این بازیکن تورک آذربایجانی به ترکیه شد.

«ابراهیم ملیح گؤگچک» شهردار پیشین آنکار با انتشار پستی در صفحه توئیترش نوشت: «فدراسیون فوتبال ایران “مهدی ببری” را به دلیل انتشار عکسی از سربازان ترک و پرچم ترکیه در راستای حمایت از عملیات باریش پیناری(چشمه صلح) از حضور در میادین ورزشی محروم کرد. ننگتان باد.»

ملیح گؤگچک در ادامه نوشت: «این بازیکن باید هر چه سریعتر باید به یک باشگاه ترکیه ای ترانسفر شود.»

ملیح گؤگچک روز گذشته نیز در پست دیگری در خصوص محروم کردن این فوتبالیست آذربایجانی از فعالیت های ورزشی توسط ایران نوشت: «این شرم برای ایران کافیست! ایران این اشتباهت را اصلاح کن! در شرایطی که ترکیه در برابر غرب همواره در کنار ایران ایستاد شما چگونه می توانید این تبعیض را روا دارید؟»

مهدی ببری روز دوشنبه ۲۲ مهرماه ۹۸، با انتشار عکس سربازان ترک و پرچم ترکیه در صفحه اینستاگرام‌اش، از عملیات ارتش ترکیه بر علیه گروههای پ.ک.ک/پ.ی.د حمایت کرده بود.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ایران با انتشار اطلاعیه ای پست حمایتی این بازیکن تورک از عملیات ضدتروریستی ترکیه را «غیر اخلاقی و غیر ورزشی» خواند و از صدور «دستور موقت جهت جلوگیری از فعالیت های فوتبالی» و  تشکیل «پرونده» برای وی خبر داد.

این اقدام بازیکن تیراختور، خشم پان ایرانیست ها و هواداران گروههای تروریستی کُردی را برانگیخت و وی از طرف گروههای مذکور مورد حمله قرار گرفت.

خبر محروم کردن «مهدی ببری» انعکاس وسعیی در رسانه های ترکیه داشت و همه خبرگزارهای معتبر این کشور مانند ت.رت، سی‌ان‌ان تورک، ان تی وی، آناتولی، خبر ۷، ینی شفق، سون دقیقه و… آنرا پوشش دادند.

همچنین شمار زیادی از شهروندان ترکیه ای در توئیتر و اینستاگرام، ضمن حمایت از این بازیکن با غیرت تیراختور اقدام مغرضانه و ترک ستیزانه فدراسیون فوتبال ایران را محکوم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *