صفحه اصلی / آذربایجان / شوشا سال آینده میزبان مسابقات «ترک ویژن» خواهد بود

شوشا سال آینده میزبان مسابقات «ترک ویژن» خواهد بود

شهر «شوشا» پایتخت مدنیت آذربایجان(آزربایجان) سال آینده میزبان مسابقات موسیقی «تورک ویژن» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «آخار»، اتحادیه موسیقی تورک (TMB) اعلام کرد مسابقات موسیقی «تورک ویژن» سال آینده به میزبانی آزربایجان در شهر شوشا برگزار خواهد شد.

شهر شوشا پس از ۲۸ سال اشغال، اخیرا توسط ارتش قهرمان آزربایجان از دست اشغالگران ارمنی آزاد شد.

مسابقه موسیقی تورک ویژن با همکاری «سازمان بین المللی فرهنگ و هنر تورک» موسوم به «تورک‌سوی» و کانال تلویزیونی «اتحادیه موسیقی تورک» موسوم به TMB بین کشورهای تورک و در کشوری که آن سال بعنوان پایتخت فرهنگی جهان تورک انتخاب شده، برگزار می گردد. مسابقات بین‌المللی ترانه‌سرایی «تورک ویژن» نام دیگری برای برادری، دوستی و صمیمیت میان جهان تورک است. این مسابقه تبلور وحدت جهان تورک، در زبان، فکر و‌ عمل است.

اولین مسابقه تورک ویژن در سال ۲۰۱۳ و در اسکی شهیر ترکیه برگزار گردید. دومین دوره این مسابقات در شهر قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان برگزار شد. در این مسابقه، ۲۵ آهنگ از ۲۵ کشور و منطقه جغرافیایی تورک به رقابت پرداختند.

در این مسابقات گروه «باریش» از آزربایجان جنوبی هم شرکت داشت و توانست با آهنگ «حیدربابایا سلام» تا مرحله فینال پیش برود. مسئولان ایران «مسعود امیرسپهر» سرپرست و خواننده گروه «باریش» را به دلیل شرکت در مسابقات تورک ویژن ممنوع الصحنه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *