صفحه اصلی / آذربایجان / طفره رفتن نیکول پاشینیان از جواب دادن به سوال خبرنگار BBC درباره جنایات ارمنستان در قره‌باغ آذربایجان+ ویدئو

طفره رفتن نیکول پاشینیان از جواب دادن به سوال خبرنگار BBC درباره جنایات ارمنستان در قره‌باغ آذربایجان+ ویدئو

نخست وزیر ارمنستان اشغالگر در یک گفتگویی ویدئویی از پاسخ به سوال خبرنگار BBC درخصوص جنایات جنگی ارمنستان در قره‌باغ آذربایجان طفره رفت.

نیکول پاشینیان؛ نخست وزیر ارمنستان امروز جمعه (۲۴ مرداد) مهمان برنامه مشهور «هارد تاک» (گفتگوی سخت) بخش انگلیسی شبکه خبری تلویزیونی بی بی سی بود.

خبرنگار در برنامه در مواردی با سوالهایش نیکول پاشینیان را به چالش می کشد. نسخت وزیر ارمنستان نیز از پاسخ داده به سوالات طفره می رود و تلاش می کند تا محور گفتگو را تغییر دهد.

در بخشی از این گفتگو خبرنگار پرسشی با این محتوا که “سازمانهای بین المللی حقوق بشری و مستقل جهان ارمنستان را بخاطر جنایتهای جنگی در جنگ قره‌باغ محکوم می کنند، آیا ارمنستان قصد عذر خواهی دارد یا نه ؟” را مطرح می کند.

پاشینیان نیز با طفره رفتن از پاسخ دادن به سوال، می گوید: «آذربایجان هم در شهر سومقاییت چنین کارهایی با ارمنی ها کرده بود.»

مجری برنامه مجددا سوال خود را مطرح می کند و می گوید: «من درباره کارهایی که آذربایجان کرده سوال نمی پرسم، درباره جنایتهایی که کشور ارمنستان کرده سوال می کنم. شورای حقوق بشر اروپا با استناد به مدارک جنایات جنگی ارمنستان در قاراباغ را تایید می کند.»

پاشنیان در ادامه همچنان از پاسخ دادن به سوال خبرنگار امتناع می ورزد و طرف آذربایجان را مورد اتهام قرار می دهد.

مجری برنامه نیز تاکید دارد: «من شما را به عنوان یک روزنامه نگار و فعال سیاسی زندانی شده می شناسم، شما به عنوان یک مدعی حقوق بشر باید به این سوال به صورت شفاف پاسخ دهد. آیا جنایات جنگی در قره‌باغ در اوایل دهه ۹۰ را محکوم می کنید یا نه.»

ویدئوی کامل این گفتگو را می توانید از لینک زیر دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *