صفحه اصلی / آذربایجان / عباس لسانی در زندان بست نشست و مسئولان مجبور به پاسخگویی شدند/ ملاقات داده می‌شود ، تماس‌ تلفنی فعلا نه!

عباس لسانی در زندان بست نشست و مسئولان مجبور به پاسخگویی شدند/ ملاقات داده می‌شود ، تماس‌ تلفنی فعلا نه!

عباس لسانی در زندان بست نشست و مسئولان مجبور به پاسخگویی شدند/ ملاقات داده می‌شود ، تماس‌ تلفنی فعلا نه!

عباس لسانی در زندان بست نشست و مسئولان مجبور به پاسخگویی شدند/ ملاقات داده می‌شود ، تماس‌ تلفنی فعلا نه!

عباس لسانی زندانی سیاسی محبوس در بند هفت زندان اردبیل صبح دیروز جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ در اعتراض به ممنوعیتهای اعمال شده علیه وی با حضور در دفتر افسر نگهبانی این بند به مدت پنج ساعت بست نشست و خواستار پاسخگویی مسئولین این زندان شد.

طی اطلاع هم بندی های آقای لسانی،مسئولین این بند نهایتا نامه‌ای با امضای عبدالله طباطبایی دادستان اردبیل به ایشان نشان دادند که در آن دستور ممنوع‌المکالمه شدن وی تا اطلاع ثانوی صادر شده است.

مسئولین زندان همچنین به این زندانی مطرح آذربایجانی گفته‌اند؛ ممنوع‌الملاقات بودن او فعلا برداشته شده و خانواده‌اش من‌بعد در روزهای سه‌شنبه جهت ملاقات با وی می‌توانند در این زندان حضور بعمل رسانند.

یکی از مسئولین زندان شفاها به آقای لسانی اطلاع داده است که رئیس اداره اطلاعات استان، ناصر عتباتی مدیرکل دادگستری استان و سیدعبدالله طباطبایی دادستان اردبیل در تصمیم دخیل بوده اند و با توجه به حساسیت موضوع زندان هیچ گونه تخطی نمی تواند از دستورات صادره انجام دهد.

عباس لسانی از زمان آغاز عملیات آزادسازی قاراباغ و دیگر شهرهای اشغالی آذربایجان ۲ بار «یکی در مهرماه و اوایل آزادسازی و بار دوم در ماهِ آبان و در پایان این عملیات» ممنوع‌المکالمه و ممنوع‌الملاقات شده است.

عباس لسانی از ۲۵ دی ماه ۹۷ و پس از حضور در دادگاه انقلاب تبریز قبل از خروج از این دادگاه و جهت جلوگیری از ملاقات صدها فعال آذربایجانی که برای دیدن او در تبریز گرد هم آمده بودند توسط نیروهای قضایی-امنیتی دستگیر و پس از انتقال به اردبیل در دادگاهی یکطرفه ابتدا به ۸ سال و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس‌تعزیری و ۲سال تبعید به شهر یزد محکوم شد.

 سازمان عفو بین الملل این حکم را سیاسی خوانده و خواستار آزادی بی‌قید و شرط او شده است.
لسانی در مراحل دادرسی نه تنها از آزادی موقتش به قید وثیقه موافقت نشده بلکه در اعطای مرخصی به زندانیان در موج شیوع کرونا و همچنین از حق استفاده مرخصی اضطراری که در فوت بستگان درجه یک زندانیان صادر می شود نیز محروم مانده است.

بنظر می‌رسد ممنوعیتها و محدودیتهای جدید نیز در نگرانی از تاثیر پیام او به جامعه معترض آذربایجان وضع شده است. در روز ۷ مهر و در اوایل عملیات آزادسازی قاراباغ ویدیویی از سخنرانی دو سال پیش آقای لسانی در جمع فعالین آذربایجانی منتشر شد که در آن مدعی شده بود بزودی همگان شاهد تاثیر بیداری غول خفته‌ی آذربایجان جنوبی در مسائل مختلف من‌جمله قاراباغ خواهند شد.

در دوماه گذشته شهرهای آذربایجان و تهران شاهد تظاهرات تورکها علیه سیاستهای تهران در برابر جنگ قاراباغ بود.

شورای امنیت سازمان ملل پس از اشغال خاک آذربایجان در فواصل ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ ، چهار قطعنامه علیه اشغالگری ارمنستان صادر و خواستار خروج آنها از خاک آذربایجان شده بود. عملیات آزادسازی اراضی اشغال‌شده آذربایجان پس از آتشگشاییهای مکرر نیروهای ارمنی به شهرهای آذربایجان از ۶ مهرماه امسال آغاز و پس از گذشت ۴۴ روز با تسلیم ارتش ارمنستان خاتمه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *