صفحه اصلی / آذربایجان / عدم پرداخت پول به کشاورزان زنجانی از بابت خرید گندم

عدم پرداخت پول به کشاورزان زنجانی از بابت خرید گندم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنگان (زنجان) آذربایجان از عدم پرداخت مطالبات گندم کاران این شهر خبر داد.

به گزارش مطبوعات ایران، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در خصوص خرید تضمینی گندم در سال جاری توضیحاتی ارائه داد.

این مسئول اظهار داشت: «در حال حاضر بیش از یک هزار تن محصول گندم از کشاورزان خریداری شده ‌اما تاکنون رقمی بابت خرید آن به کشاورزان پرداخت نشده است.»

وی در ارتباط با زمان واریز پرداختی کشاورزان استان زنجان وعده داد: «به نظر می‌رسد که ظرف مدت امروز یا نهایتا فردا موضوع خرید گندم به صورت جدی‌تر مطرح می‌شود و در هفته جاری پرداختی‌ها نیز به کشاورزان واریز شود.»

این در حالی است که در سال جاری، هنوز به صورت کامل مزارع گندم به مرحله برداشت نرسیده‌اند.

روند پرداختی به کشاورزان به این صورت است که شرکت خدمات بازرگانی دولتی حکومت ایران به حساب بانک کشاورزی پول واریز می‌ کند و سپس بانک کشاورزی عامل پرداخت این مبالغ به کشاورزان است.

بانک کشاورزی بانک دولتی حکومت ایران است که وظیفه دارد در زمینه ارائه وام کشاورزی، خدمات بانکداری خرد و بانکداری اختصاصی فعالیت ‌کند.

با آنکه تمرکز اصلی این بانک باید بر ارائه خدمات مالی و بانکداری به صنایع کشاورزی باشد، اما هم اکنون با بخش بزرگی از بدهی های مالی مواجه است.

سال گذشته بنا به گفته مسئولین این بانک، برخی ابهام ها درباره امهال بدهی های بانکی «سبب توقف جریان وصول تسهیلات و مطالبات در این بانک شده» که در نتیجه بدهی های معوق این بانک تا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

در نتیجه با افزایش بدهی های معوق، نه تنها توان تسهیلات دهی بانک کشاورزی کم شده بلکه از پرداخت حق کشاورزان نیز ناتوان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *