صفحه اصلی / آذربایجان / علیرضا فرشی فعال ملی آذربایجان از قرنطینه به اندرزگاه دو زندان فشافویه تهران منتقل شد

علیرضا فرشی فعال ملی آذربایجان از قرنطینه به اندرزگاه دو زندان فشافویه تهران منتقل شد

علیرضا فرشی فعال ملی آذربایجان از قرنطینه به اندرزگاه دو زندان فشافویه تهران منتقل شد

علیرضا فرشی فعال ملی مدنی آذربایجان جنوبی (آزربایجانی) ساکن تهران که ۱۸ شهریور از بند ۸ زندان اوین به قرنطینه زندان فشافویه منتقل گردیده بود طی تماسی اطلاع داده است از قرنطینه تیپ ۵ به اتاق ۱۲ سالن ۲ اندرزگاه ۲ انتقال داده شده است‌.

انتقال آقای فرشی به زندان تهران بزرگ در شرایطی است که اصل تفکیک جرایم در این زندان رعایت نشده و این زندان فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری زندانیان است.

گفتنی است خانواده علیرضا فرشی به واحد اجرای احکام دادسرای دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان (تهران) مراجعه کرده و علت انتقال این فعال تورک از زندان اوین به زندان تهران بزرگ را جویا شده بودند که مسئولین واحد اعلام کرده بودند که از مراتب انتقال وی بی خبرند و این امر بایستی با اذن و دستور دادستان صورت می پذیرفت. لیکن اقدام مذکور کاملأ فراقانونی و بصورت خودرأی از سوی اداره اطلاعات شهرستان تهران به وقوع پیوسته است.

همچنین رییس تیپ ۵ زندان فشافویه مانع ارسال نامه اعتراضی آقای فرشی به رییس زندان شده و نامه وی عودت داده شده است.

این فعال آذربایجانی (آزربایجانی) شامگاه روز ۳۱ تیر۱۳۹۹در شهر تهران و هنگام مراجعه به منزل و پس از ایشان آقایان بهنام شیخی و حمید منافی نادرارلی نیز در خصوص محکومیت ۲سال زندان و ۲سال تبعیدت این فعالین در رابطه با پرونده مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در سال۱۳۹۲ دستگیر شدند.

آقای فرشی فوق لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و فرزند شهید جنگ ایران و عراق می باشد.ایشان بارها سابقه بازداشت بعلت فعالیت های مدنی خود از جمله تاسیس کتابخانه به زبان ترکی آذربایجانی در روستاهای محروم آذربایجان و ایجاد کمپین های حمایتی برای تدریس به زبان مادری را دارند.و به دلیل فعالیت های مستمرشان علاوه بر بازداشت،با فشار مامورین امنیتی از تدریس در دانشگاه نیز منع شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *