صفحه اصلی / آذربایجان / فرد کشته شده در نزاع خیابانی در نقده/سولدوز آزربایجان، عضو گروههای تروریستی کُردی بوده

فرد کشته شده در نزاع خیابانی در نقده/سولدوز آزربایجان، عضو گروههای تروریستی کُردی بوده

فردین ابراهیمی فردی که دیروز در یک نزاع خیابانی در شهر نقده(سولدوز) آذربایجان کشته شده، عضو مسلح گروه ترویستی دمکرات کردستان بوده است.

«نیشتمانی جوان» کانال نزدیک به گروه ترویستی دمکرات کردستان تایید کرده که فردین ابراهیمی از اعضای مسلح دمکرات بوده است. این کانال عکسی منتشر کرده که در آن فردین ابراهیمی و «موسی باباخانی» از رهبران گروه تروریستی دموکرات بصورت مسلح در کنار هم ایستاده اند.

 این کانال وی را «شهید کُرد» معرفی کرده و ادعا نموده که به دست «تُرک‌های فاشیست» کشته شده است. در حالی که اتفاق دیروز یک نزاع شخصی و غیرسیاسی بوده و فرد ضارب نیز بازداشت شده است.

نکته قابل تامل این است که آیا اعضای گروه های تروریستی و مسلح کردی بدون اجازه و اطلاع نیروهای امنیتی ایران می توانند به راحتی و بدون مزاحمتی در کشور تردد کنند؟

لازم به ذکر است، دیروز شنبه در سولدوز در پی اختلاف حساب دو فرد (یکی تورک اهل سولدوز و دیگری کرد اهل اشنویه) درگیری فیزیکی رخ می دهد که در این نزاع، فرد کرد کشته می شود و فرد ضارب نیز دستگیر می شود.

کانال ها و گروههای تروریستی کُردی، این درگیری شخصی را به مسئله ای سیاسی و ائتنیکی تبدیل کرده و کردها را بر علیه تورک ها شوراندند و برای ساعاتی جو شهر سولدوز آزربایجان را ملتهب کردند. آنها با وارونه نمایی یک اختلاف مالی، در جهت اهداف سیاسی و توسعه طلبانه خود، کردها را تشویق کردند تا خود را از شهرهای مختلف به سولدوز رسانده و در این شهر آشوب به پا کنند.

با تبلیغات این گروه‌ها، جمعی از کردهای مهاجر با تجمع در یکی از محله ‌های سولدوز شعارهایی علیه «علی زنجانی» نماینده این شهر در مجلس سر دادند و اهالی سولدوز را تهدید کردند.

در مقابل این اقدام فتنه‌آمیز، مردم تورک سولدوز با تجمعی، اقدامات هواداران گروه‌های تروریستی کُردی را محکوم کردند و شعار «بو تورپاقدان پای اولماز، سولدوز کوردستان اولماز» سر دادند.

در این میان رسانه های فارسی زبان پان ایرانیست و ضدتورک، از جمله ایران اینترنشنال و بی بی سی، که ارتباط بسیار نزدیکی با کُردها دارند، ضمن جانبداری از کُردها، با انتشار گزار هایی خلاف واقع، تورک ها را مقصر این حادثه معرفی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *