صفحه اصلی / آذربایجان / لیست مورد حمایت فعالین حرکت ملی آذربایجان در اورمیه

لیست مورد حمایت فعالین حرکت ملی آذربایجان در اورمیه

با توجه به حساسیت های موجود، اکثر فعالین حرکت ملی آذربایجان در اورمیه از ائتلاف «آذربایجان یاتما دور» متشکل از آقایان « ذاکر، جلالی زاده و حضرت پور» حمایت می کنند.

فعالین ملی آذربایجان پس از بررسی های صورت گرفته در سطح شهر اورمیه و دیدار با کاندیداهای مختلف و بررسی و مداقه در مقبولیت و میزان رای کاندیداها، به این نتیجه رسیده اند که علیرغم اختلاف نظرهای جدی با برخی کاندیداها، از آقایان «سلمان ذاکر، وحید جلال زاده و روح الله حضرت پور» در انتخابات آتی حمایت کنند.

لازم به ذکر است طیفی از فعالین ملی معتقدند بجای «جلال زاده»، خانم «گلشن نوروزی» نویسنده کتاب «اورمیه در غبار» مورد حمایت قرار گیرد اما اکثر فعالین ملی متقدند علیرغم شایستگی‌های خانم نوروزی، کف رای ایشان نسبت به آقای جلال زاده بسیار پایین است از اینرو قرار دادن وی در لیست سه نفره ریسک بزرگی است و در این صورت احتمال راهیابی افراطیون کرد به مجلس بالاتر می رود.  

تاکید می گردد شرکت در انتخابات «اورمیه، سولدوز، سایین قالا و تیکان تپه»، تنها رفتن به پای صندوق رای برای انتخاب نماینده برای مجلس نیست، بلکه صیانت از هویت هفت هزار ساله ترکی این خطه زرخیز آذربایجان است.

لازم به ذکر است تمام گروهها، تشکیلات ها، وبسایت ها و کانال های ماهواره ای کردی با انتشار گزارشات مکرر، کردها را دعوت می کنند از شهرهای مختلف خود را به «اورمیه، سولدوز، سایین قالا و تیکان تپه» رسانده و به کاندیداهای کرد رای دهند.

این در حالیست که کردها و تشکیلات منتسب به آنها انتخابات در ایران را تحریم کرده اند اما آنها با هدف هویت تراشی کردی برای این شهرهای ترک نشین آذربایجان، کردها را تشویق می کنند در این حوزه ها پای صندوق های بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *