صفحه اصلی / آذربایجان / مادر مرحومه زهرا نویدپور: به زور میگویند قتل زهرا را به گردن بگیرید+ ویدئو

مادر مرحومه زهرا نویدپور: به زور میگویند قتل زهرا را به گردن بگیرید+ ویدئو

مادر زهرا نویدپور با انتشار ویدیویی از فشار بر پسر خود در بازداشتگاه برای به عهده گیری قتل خواهرش خبر می دهد و این مسایل را سناریوی سلمان خدادادی برای تبرئه خود می داند.

وی در این ویدئو با اشاره به اینکه پس از طرح شکایت در تهران ماموران آگاهی به منزل وی آمده و او را تهدید کرده‌اند می‌گوید: “من مادر زهرا نویدپور هستم. چهار ماه است فرزندم را از دست داده‌ام. فرزندم را از دستم گرفتند. حالا مامورین حاج سلمان (خدادادی) و آگاهی تهدید می‌کنند و نمی‌گذارند دردم را بگویم.

قسمتان می‌دهم به هرکسی که به آن اعتقاد دارید به داد من برسید. پسرم را زندانی کرده‌اند. خودم و دخترم را هم بازداشت کرده بودند و نهایتا آزاد کردند ولی پسرم هنوز در زندان است. گناه ما چیست؟ به اجبار به ما می گویند باید یکی از شما به گردن بگیرید و تا زمانی که گردن نگرفته‌اید دست از سرتان بر نمی‌داریم. شما را قسم می‌دهم به اعتقادتان به ما کمک کنید.

بازداشت این فرد در حالی صورت گرفته است که پیشتر شائبه قتل زهرا نویدپور در بررسی‌های اولیه توسط دادستانی رد شده بود و دلیل مرگ او “خودکشی” اعلام شده بود. رسانه‌های محلی نیز با استناد به این اظهارنظرها از خودکشی وی با قرص برنج خبر داده بودند.

با این حال رسانه های محلی نزدیک به سلمان خدادادی، در اقدامی که به نظر هماهنگ و یکپارچه می آید با هدف تبرئه سلمان خدادادی که به تازگی در دادگاه نیز محکوم شده بود با انتشار محتواهایی خانم نویدپور را به عنوان فردی شهره به روابط جنسی خارج از ازدواج معرفی می‌کنند و مدعی می‌شوند وی بارها به همین دلیل از محل کارش اخراج شده است. این ادعا که در هیچ مرحله ای حتی در دادگاه نیز مطرح نشده بود اکنون و پس از مرگ خانم نویدپور درحالی مطرح شده که وی دیگر در قید حیات و نیست و امکان دفاع از خود را ندارد.

از سوی دیگر دادستان ملکان که خانم نویدپور در زمان حیات او را به حمایت از سلمان خدادادی و عدم رسیدگی به شکایتش در این دادسرا متهم کرد بود با تغییر اظهار نظر اولیه خود، که مرگ را ناشی از “خودکشی” دانسته بود اکنون می گوید این مرگ یک “قتل” بوده است. اظهار نظری که رسانه های محلی آن را “قتل ناموسی” خواهر توسط برادر بازتاب داده اند.

همزمان با متهم کردن خانم نویدپور به فساد و تغییر ماهیت فوت از خودکشی به قتل ناموسی، برادر خانم نویدپور نیز بازداشت شد.

پیکر زهرا نویدپور، که نماینده مجلس ملکان را به تجاوز جنسی متهم کرده بود و در میانه یک روند حقوقی قرار داشت روز یکشنبه ۱۶ دی ماه در منزل مادری خود در شهر ملکان پیدا شد. او که پیش از مرگ طی نامه ای قاضی رسیدگی کننده به شکایتش را از وجود تهدیدات از جانب نماینده بانفوذ مجلس مطلع کرده بود تلاش فراوانی برای اثبات اینکه مورد تجاوز و سواستفاده جنسی سلمان خدادادی قرار گرفته بود به خرج داد.

پس از مرگ مشکوک زهرا نویدپور، قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران سلمان خدادادی را از تجاوز مبرا دانسته و اتهام وی را به رابطه نامشروع دون زنا تقلیل دادند و بر همین اساس حکم ۲ سال انفصال از خدمت، ۲ سال تبعید و تحمل ۹۹ ضربه شلاق را علیه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس صادر کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *