صفحه اصلی / آذربایجان / مالک باشگاه تراکتور آذربایجان: مسئولان ورزش ایران ۳ بار قهرمانی را از تیراختور گرفتند

مالک باشگاه تراکتور آذربایجان: مسئولان ورزش ایران ۳ بار قهرمانی را از تیراختور گرفتند

محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور آذربایجان با بیان اینکه تاکنون ۳ بار قهرمانی را از ترکتور آذربایجان گرفته اند گفت: «وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تنها به خاطر یک تیم خاص تصمیم به ادامه مسابقات لیگ برتر دارند.»

محمدرضا زنوزی در مصاحبه با رادیو جوان گفت: «من با هیئت مدیره باشگاه‌های تیراختور و ماشین سازی صحبت می‌کنم تا در صورت تعطیلی لیگ هم  تمام و کمال حقوق بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود. مشکلی از این بابت ندارم و این موضوع را هم رسماً اعلام می‌کنم.»

مالک باشگاه تراکتور آذربایجان گفت: «جان بازیکنان برای ما مهم است. زمانی که کشور ۴۰۰ کرونایی داشت لیگ را تعطیل کردند، اما الان می‌خواهند با روزی سه هزار کرونایی بازی‌ها را ادامه دهند. من یک واقعیت را بگویم. زمانی که ما مستحق گرفتن جام بودیم حداقل سه بار جام را از ما گرفتند. به عناوین مختلف این کار را انجام دادند. جمعه سیاه هنوز از یاد هواداران‌ تیراختور نرفته است و هیچ موقع از یاد نخواهد رفت، اما ما دنبال جام نیستیم. هواداران‌مان هم دنبال جام فلزی نیستند. اگر دنبال این جام‌ها بودند که این‌طور به تراکتور عشق نمی‌ورزیدند.

ما لیگ برتری داریم که همه چیز آن به همه چیزش می‌خورد! اسمش را از انگلیس گرفتیم، رسمش را از مالدیو. باید اسم یک برنامه تلویزیونی را بگذارند برنامه تیم خاص، اسم وزارت ورزش را هم بگذارند وزارت یک تیم خاص، اسم فدراسیون هم را بگذارند فدراسیون تیم خاص.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا به نظرش وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ایران از یک تیم خاص حمایت می‌کنند، گفت: «صد درصد همین‌طور است. ۱۵ تیم گفتند که بازی‌ها برگزار نشود، اما تصمیم دارند بازی‌ها را ادامه دهند. چرا از مدیران این باشگاه‌ها دعوت نکردند تا با آنها صحبت کنند؟ آقایان انگلیس، آلمان و اسپانیا را مثال می‌زنند. ما را با کی مقایسه می‌کنند؟ با آلمان و انگلیس؟»

او در مورد اینکه تعداد موافقان برگزاری لیگ بیشتر از مخالفان است، گفت: «تیم‌ها وابسته هستند و اگر مدیران‌شان حرفی بزنند آنها را جابه‌جا می‌کنند. اجازه دهید من یک حقیقت را بگویم. هزینه‌ها را باشگاه می‌کنند، اما سود آن در جیب یک عده خاص می‌رود. نمی‌شود که هزینه‌ها را ما انجام دهیم، اما سودش را شرکت‌های خاصی ببرند. پسران یکسری از مسئولان آمده‌اند و شرکت‌هایی به نام افرادی دیگر افتتاح کرده‌اند، اما می‌دانیم که این شرکت‌ها برای پسران مسئولان است و پول در می‌آورند. آنها باعث می‌شوند که لیگ برگزار شود. این موضوع را نه تنها من می‌دانم بلکه خیلی‌های دیگر هم می‌دانند. این افراد یکسری رسانه‌ها در اختیار دارند و فشار می‌آورند تا بازی‌ها برگزار شود و سودشان را ببرند. متأسفانه یکسری هم حمایت‌شان می‌کنند، حالا دانسته یا ندانسته.»

زنوزی گفت: «فدراسیون هر زمانی که بخواهد می‌گوید ما غیردولتی هستیم و پشت فیفا پنهان می‌شود، اما هر زمانی هم که مشکلی پیش می‌آید می‌گوید به ما دستور دادند. مگر نمی‌گویند مستقل هستیم پس چطور برخی مواقع که منافع یکسری از مدیران به خطر می‌افتد پشت فیفا پنهان می‌شوند؟! آقای فدراسیون! چه کسی به شما تکلیف کرده است که لیگ برگزار شود؟!»

تیم های حکومتی «پرسپولیس» و «استقلال» تهران، نماد تمامیت خواهی، نژادپرستی فارسی و ظلم و تبعیض علیه ملیت های غیرفارس درایران می باشند.

این دو تیم حکومتی از تمام امکانات و مزایای دولتی بهره می برند و از هر لحاظ زیر چتر حمایتی مسئولان ایران قرار دارند. وزارت ورزش ایران سالانه میلیاردها تومان به این دو باشگاه حکومتی پرداخت می کند. این در حالیست که تیم های ورزشی آذربایجان به دلیل عدم حمایت های دولتی یا منحل شده اند و یا با مشکلات عدیده ای دست به گریبانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *