صفحه اصلی / آذربایجان / محمدرضا فقیهی؛ وکیل عباس لسانی بازداشت شد

محمدرضا فقیهی؛ وکیل عباس لسانی بازداشت شد

 محمدرضا فقیهی؛ عضو هیات امناء، دبیر کمیته حقوقی و عضو هیات مدیره اولین انجمن دفاع از حقوق زندانیان در ایران (که ریاست آن را «عمادالدین باقی» عهده‌دار بود؛) در جریان دفاع از پرونده «عباس‌لسانی»؛ فعال ملی مدنی و سیاسی تُرک آذربایجان جنوبی بازداشت شد.

به گزارش گوناز تی وی، امروز یکشنبه ۲٨ مهرماه ۱۳۹٨، وکیل آقای عباس لسانی در اردبیل بازداشت شده است. بازداشت این وکیل برجسته حقوق بشر، پس از حضور در دادستانی اردبیل که از طرف قاضی «نونهال» معاون دادستان این شهر احضار شده بود، صورت گرفته است.

هنوز علت دستگیری و اتهام انتسابی آقای فقیهی مشخص نشده است.

مقامات قضایی اردبیل به فعالین ملی مدنی این شهر که پیگیر آزادی وی بوده‌اند عنوان کرده‌اند: «فعلا تصمیمی برای آزادی ایشان اتخاذ نشده است.»

محمدرضا فقیهی پیگیر انتقال پرونده آقای لسانی به دیوان عالی کشور بود که امروز صبح نیز در زندان اردبیل با عباس لسانی، زندانی سیاسی ترک دیدار و گفتگو کرده است.

پیش از این نیز، این وکیل اهل اردبیل و ساکن تهران بارها از سوی مقامات قضایی اردبیل تهدید شده بود.

وی قبلا تهدید شده بود که «درصورت عدم کناره‌گیری از وکالت پرونده آقای لسانی که در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده، عواقب سختی در انتظارش خواهد بود.»

آقای فقیهی بصورت داوطلبانه پرونده دهها زندانی از جمله زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران را وکالت کرده و قبل از این نیز همانند دیگر «اعضای انجمن دفاع از حقوق زندانیان» توسط بازجویان وزارت اطلاعات در تهران بصورت متوالی بازجویی و دعوت به کناره‌گیری از پرونده های زندانیان سیاسی-عقیدتی گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *