صفحه اصلی / آذربایجان / محکومیت تایید حکم ظالمانه عباس لسانی توسط فعال کمپین حقوق بشری ترکمن صحرا + فیلم

محکومیت تایید حکم ظالمانه عباس لسانی توسط فعال کمپین حقوق بشری ترکمن صحرا + فیلم

«صادق رجبیان تمک» فعال کمپین حقوق بشری ترکمن صحرا، تایید حکم ظالمانه عباس لسانی در دیوان عالی ایران را محکوم کرد.

«صادق رجبیان تمک» زندانی سیاسی سابق و فعال کمپین حقوق بشری ترکمن صحرا، ضمن محکومیت احکام صادره علیه عباس لسانی و تایید حکم ۱۵ سال زندان و ۲ سال تبعید وی در دیوان عالی ایران، حمایت خویش را از این فعال سرشناس آذربایجانی اعلام نمود.

صادق رجبیان در قسمت دیگری از سخنانشان اعلام کرد حکم صادره علیه آقای لسانی غیرقانونی و برخلاف قوانین و میثاق‌های حقوق بشری بوده و باید دستگاه قضایی ایران هر چه سریعتر و بدون قید و شرط این فعال مدنی و سایر زندانیان سیاسی را آزاد کنند.

دیوان عالی ایران روز شنبه ۱۴ تیرماه حکم ظالمانه ۱۵ سال حبس عباس لسانی و دو سال تبعید وی را عینا تایید کرد. پیش‌تر دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی «ناصر عتباتی» در اقدامی غیرمتعارف، حکم عباس لسانی را از ۸ سال به ۱۵ سال افزایش داده بود.

تایید این حکم ظالمانه، خشم ملت آذربایجان آذربایجان را برانگیخته است. طی روزهای گذشته شهروندان آذربایجان جنوبی به انحاء مختلف به این حکم اعتراض کرده اند.

آقای لسانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز که پس از اعتراض وی به نحوه دادرسی و درخواست واخواهی مجدد وی در ارتباط با یک پرونده دیگر تشکیل‌شده بود، قبل خروج از دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *