صفحه اصلی / آذربایجان / مخالفت با حق استفاده از مرخصی «سهند معالی» فعال آذربایجان‌جنوبی

مخالفت با حق استفاده از مرخصی «سهند معالی» فعال آذربایجان‌جنوبی

دستورالعمل جدید مرخصی زندانیان در موج دوم کرونا ابلاغ شده است؛ اما طی کارشکنی های مقامات حکومتی، این ابلاغیه برای فعالین ملی مدنی آذربایجانی؛ ازجمله سهند معالی اجرا نمی شود.

علی رغم اینکه وثیقه مورد درخواست دادستانی، توسط خانواده «سهند معالی» تهیه شده؛ «ایزدی»؛ قاضی اجرای احکام از دادن مرخصی به سهند معالی سرباز زد.

گفته می شود، قاضی ایزدی، که در عین حال قاضی ناظر بر زندان نیز است، پس از مشورت با دادستان سراب؛ «قاضی اولیانسب» و نیروهای امنیتی با اعطای مرخصی مخالفت کرده است.

این در حالی است که نزدیکان سهند معالی نگران ابتلای وی به بیماری کرونا در زندان هستند.

سهند معالی؛ فعال ملی مدنی آذربایجان جنوبی در حال سپری نمودن دوره حبس یکساله در زندان سراب می باشند.

در مورخه ۱۰ تیر سال ۹۹، مأمورین نیروی انتظامی با مراجعه به محل کار سهند معالی، در شهرستان سراب، اقدام به دستگیری وی کردند.

این درحالی صورت پذیرفته است که وی دارای دو پرونده اتهامی با عناوین مشابه «تبلیغ علیه نظام» است و با اتمام دوره محکومیت در تاریخ ۹۸/۱۰/۲۵ با شرط اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مبنی بر ادغام و تجمیع پرونده آزاد شده بود.

اما مسئولین قضایی ذی ربط با تخلف آشکار وی را در تاریخ ۹۹/۴/۱۰ دوباره بازداشت کرده و به او اعلام داشته اند پرونده وی تجمیع نشده است.

لازم به ذکر است؛ وکلای سهند معالی نیز در اثر فشارهای نیروهای امنیتی از وکالت پرونده او کنار کشیده اند و آنان نیز بخاطر فعالیت های مدنی بارها توسط نیروهای امنیتی و قضایی بازداشت شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *