صفحه اصلی / آذربایجان / مراغه: احضار «مختار ابراهیمی» به دادگاه انقلاب

مراغه: احضار «مختار ابراهیمی» به دادگاه انقلاب

مختار ابراهیمی(آرتان)، فعال ملی مدنی آذربایجان(آزربایجان) جنوبی، جهت رسیدگی به اتهامات انتسابی بر علیه وی، به دادگاه انقلاب مراغه احضار شد.

در این ابلاغیه که از طریق سامانه قوه قضاییه ایران به آقای ابراهیمی ارسال شده، از وی خواسته شده  در تاریخ ۲۸ بهمن‌ماه ۹۹، جهت رسیدگی به اتهامات انتسابی در شعبه دادگاه انقلاب دادگستری مراغه حضور یابد.

اتهامات مطروحه بر علیه این فعال مدنی تورک «عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت‌هایی که در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت کشور تشکیل شده است» عنوان شده است.

شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مراغه به ریاست بازپرس «امیر غفاری» در تاریخ ۱۴ دی‌ماه با صدور «قرار نهایی» بر علیه مختار ابراهیمی و میر موسی ضیاء گرگری، پرونده این دو فعال آزربایجانی را به دادستانی ارسال کرده بود.

مختار ابراهیمی (آرتان)، دانشجوی علوم سیاسی و  از نویسندگان و فعالین مدنی شناخته شده تورک، ۵ شهریورماه ۹۹ در محل کارش از سوی مأمورین اداره اطلاعات ایران در مراغه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات این شهر منتقل شده بود.

این فعال مدنی آزربایجان پس از تحمل ۲۱ روز بازداشت در اداره اطلاعات مراغه، روز چهارشنبه ۲۶ شهریور به زندان این شهر منتقل شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *