صفحه اصلی / آذربایجان / مراغه: بازداشت فعال آذربایجانی مختار ابراهیمی

مراغه: بازداشت فعال آذربایجانی مختار ابراهیمی

بر اساس خبرهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی، مختار ابراهیمی از فعالین ملی مدنی تورک و از فعالین حرکت ملی آذربایجان از شهرستان مراغه در استان آذربایجان‌شرقی بازداشت‌شده است.

به گفته نزدیکان وی، آرتان (مختار) ابراهیمی روز گذشته، چهارشنبه ۵ شهریورماه توسط مأموران اداره اطلاعات مراغه بازداشت و زندانی‌شده است.

هنوز علت و بازداشت وی از طرف کدام ارگان امنیتی اعلام‌نشده است.

مأموران اداره اطلاعات با مراجعه به منزل این فعال کلیه دستگاه‌ها و لوازم شخصی او را ضبط و توقیف کرده و با خود به اداره اطلاعات بردند.

لازم به ذکر است؛ پیش‌تر، مختار ابراهیمی بعدازظهر روز چهارشنبه تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷، طی تماس تلفنی به اداره اطلاعات نیروی انتظامی احضار و مورد بازجویی و تهدید قرارگرفته بود.

مختار ابراهیمی بارها به علت فعالیت سیاسی و مدنی خود در جهت احقاق حقوق ترک‌های آذربایجانی بارها بازداشت تهدید و زندانی‌شده است.

این فعال ملی و مدنی چند سال پیش که به علت شرکت در مراسم بر سر مزار خانعلی مطیعی واقع در روستای قجلوی قوشاچای در ۱۲ آذر سال ۱۳۹۲ دستگیر و بازداشت‌شده بود.

آقای ابراهیمی در حین بازداشت بشدت مورد ضرب و شتم قرارگرفته بود.

مختار ابراهیمی در شعبه اول دادگاه انقلاب سویوق بولاغ (مهاباد) به تحمل ۹۱ روز حبس محکوم‌شده بود که در تاریخ ۱۶ آبان ۹۳ جهت اجرای حکم به زندان سویوق بولاغ (مهاباد) منتقل و در تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۹۳ بعد از اتمام دوره محکومیت از این زندان آزاد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *