صفحه اصلی / آذربایجان / مرخصی دکتر «لطیف حسنی» فعال سیاسی آذربایجان

مرخصی دکتر «لطیف حسنی» فعال سیاسی آذربایجان

 دکتر «لطیف حسنی»، فعال ملی آذربایجان محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به مرخصی سه روزه آمد.

خانم «اعظم پیری» همسر دکتر «لطیف حسنی» در صفحه اینستاگرام‌اش اعلام کرد این فعال سیاسی ملی آذربایجان از دیروز چهارشنبه ۲۹ اسفندماه ۹۷، به مرخصی سه روزه اعزام شده است.

این فعال ترک آذربایجانی در حال گذراندن دوران محکومیت ٩ سال حبس تعزیری خود در زندان رجایی شهر کرج است.

مسئولان زندان پس از پنج سال حبس، در بهار سال ۹۵، برای نخستین بار یک مرخصی ۵ روزه برای لطیف حسنی صادر کرده بودند. در اسفندماه ۹۶ نیز این فعال آذربایجانی به مدت دو روز به مرخصی اعزام شد. این سومین مرخصی وی طی ۷ سال دوران حبس‌اش می باشد.

دکتر لطیف حسنی در اردیبهشت ماه ٩٢، به همراه چهار فعال دیگر آذربایجانی به نام های آیت(یوروش) مهرعلی بیگلو، شهرام رادمهر، محمود فضلی و بهبود قلیزاده به ٩ سال حبس محکوم شد.

قاضی باقرپور، رئیس شعبه‌ی سوم دادگاه انقلاب تبریز، این فعالین آذربایجانی را به اتهام «تشکیل گروه غیرقانونی» به ٨ سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به ١ سال حبس تعزیری و در مجموع به ٩ سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

از میان این ۵ فعال آذربایجانی، در حال حاضر فقط لطیف حسنی محبوس بوده و بقیه آزاد شده اند.

درخواست خانواده آقای حسنی برای آزادی او نتیجه ای در بر نداشته است. دادگاه حکومت ایران با آزادی مشروط این زندانی آذربایجانی مخالفت می کند.

لطیف حسنی متولد خلخال و متاهل می باشد. او فارغ التحصیل رشته «حقوق بین الملل» است و مقطع فوق لیسانس و دکترای خود را در دانشگاه دولتی باکو به پایان رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *