صفحه اصلی / آذربایجان / مرند: دوختن لب ها و اعتصاب غذای یک زندانی

مرند: دوختن لب ها و اعتصاب غذای یک زندانی

یک زندانی تورک در زندان مرند با دوختن لب هایش دست به اعتصاب غذا زده است.

«جواد رحیم زاده» که از بابت جرایم عمومی در زندان است، از روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه ۹۸، به دلیل «تحت فشار قرار گرفتن خود و دیگر زندانیان توسط قاضی ناظر بر زندان و بی احترامی به زندانیان و بی‌احترامی به خانواده‌هایشان در زمان ملاقات» با دوختن لب هایش دست به اعتصاب غذا زده است.

نزدیکان آقای رحیم زاده، به هرانا گفته اند آقای «سخن ور» معاون زندان مرند در واکنش به اعتصاب غذای این زندانی آذربایجانی  گفته است «انشاالله جسدت را تحویل می‌دهیم

به گفته این منبع مطلع، آقای خانی، قاضی ناظر بر زندان هم طی چند ماهی که روی کار آمده به‌طور مداوم زندانیان و خانواده‌های آنها را مور اذیت و آزار و بی‌احترامی قرار می‌دهد.

این منبع مطلع می گوید: «آقای خانی مرخصی بسیاری از زندانیان را در این مدت لغو کرده؛ رای کار و رای بازها را لغو کرده؛ ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان را محدود و در مواردی حتی لغو کرده است. مثلا یکی از زندانیان به زحمت توانسته ده دقیقه با مادرش ملاقات داشته باشد.»

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته‌هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند. بسیاری از این اعتصاب‌ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی‌های بلندمدت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *