صفحه اصلی / آذربایجان / مهندس «علیرضا فرشی» به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شد

مهندس «علیرضا فرشی» به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شد

شامگاه پنجشنبه ۲۹ اسفند۹۸ «علیرضا فرشی» فعال ملی مدنی آذربایجان پس از ۷۵ روز بازداشت در بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به قرنطینه بند ۴ زندان اوین منتقل شده است.

«توحید امیرامینی» و «کاظم صفابخش» دو فعال ملی مدنی آذربایجانی که در بند ۴ زندانی هستند در تماس های جداگانه ای که با بستگان خود داشته اند این خبر را تایید کرده اند.

علیرضا فرشی که در سالهای اخیر با تهیه کتابهای تورکی و ایجاد کتابخانه های روستایی در روستاهای دورافتاده آذربایجان مورد تقدیر جامعه مدنی آذربایجانی قرار گرفته است در ۱۸دی۹۸ در محل کار خود بازداشت شده است و تاکنون از اتهام این فعال مدنی اطلاعی در دسترس نیست.

آقای فرشی پیشتر نیز به خاطر شرکت در مراسم گرامیداشت «روز جهانی زبان مادری» در سال۱۳۹۲ به همراه آقایان «اکبر آزاد»، «بهنام شیخی»، «حمید منافی نادارلی» در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محاکمه و هرکدام به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم شده اند که در کمال تعجب به رغم شیوع ویروس کرونا در زندانهای ایران شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان تهران این ۴ فعال را برای اجرای حکم احضار نموده است.

در روزهای اخیر با شیوع ویروس کرونا در زندان های ایران، اقشار مختلف جامعه آذربایجانی خواستار آزادی سریع و اعطای مرخصی به فعالین مدنی آذربایجانی و زندانیان جرایم عادی غیر خطرناک شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *