صفحه اصلی / آذربایجان / نامه سرگشاده عباس لسانی خطاب به مسئولین زندان

نامه سرگشاده عباس لسانی خطاب به مسئولین زندان

عباس لسانی فعال سرشناس آذربایجانی دیروز شنبه ۹فروردین ۱۳۹۹ در نامه ای خطاب به مسئولین زندان خواستار موافقت سریع با تقاضای مرخصی زندانیان، علی الخصوص فعالین ملی مدنی آذربایجانی گردیده است.

این فعال سرشناس آذربایجانی محبوس در زندان اردبیل، در تماس با نزدیکان خاطرنشان کرده که با توجه به تاکید فعالین خارج از زندان و حادتر شدن شرایط و علیرغم احتمال عدم موافقت با درخواست مرخصی خود، با نگارش نامه ای خطاب به مسئولین قضایی زندان خواستار موافقت با مرخصی فعالین ملی مدنی آذربایجانی و دیگر زندانیان عقیدتی و جرایم غیرخطرناک شده است.

در قسمتی از نامه آقای لسانی آمده است: «باتوجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا در اکثر کشورهای دنیا و درگیر شدن گروه های انسانی با این ویروس خطرناک که حیات و جان آدمیان را بطور جدی مورد تهدید قرار داده و موجبات نگرانی جوامع جهانی گشته است، با توجه به سستی عمل،عجز و عدم اراده مسئولین در مقابله،کنترل و مهار این بیماری و نبود زیرساخت های درمانی و بهداشتی در کشور، جان شهروندان بیش از دیگر کشورها مورد مخاطره قرار گرفته است. اهمیت خطیر مسئله در زندانها نیز بر عمق فاجعه می افزاید زیرا زندانیان با توجه به وجود تراکم و حیات جمعی اجباری و نبود امکانات و وسایل درمانی و بهداشتی بیشتر در معرض این ویروس قرار دارند.

لذا بر مسئولین امر است که با تصمیم سریع، منطقی و انسانی موجبات اجرای مرخص نمودن فعالین ملی مدنی،زندانیان عقیدتی و جرایم غیرخطرناک را فراهم نمایند تا از خطر ابتلا به بیماری در فضای شکننده و خطرناک زندان رها گردند، در غیر این صورت هرگونه تهدید جانی بر عهده مسئولین امر میباشد و آنها مسئول هرگونه عواقب حیاتی اینجانب و تمامی زندانیان می باشند.»

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر با انتشار اخبار مرتبط با شیوع کرونا در اکثر زندانهای ایران نگرانی از وضعیت سلامت زندانیان افزایش یافته است به نحوی که تاکنون در بیش از ۴زندان از جمله زندان مرکزی تبریز اعتراضات گسترده زندانیان بعلت شیوع کرونا و فرار برخی از زندانیان گزارش شده است.

در آخرین مورد عفو بین الملل خطاب به مقامات ایرانی عنوان نموده است: «مقامات ایرانی بایستی فوراً زندانیان عقیدتی را در میان گسترش کروناویروس آزاد کنند. مقامات باید اقدامات لازم را برای محافظت از سلامت همه زندانیان انجام دهند و فوراً آزادی زندانیان که هنوز محاکمه نشده‌اند و کسانی که در معرض خطر خاصی هستند را در نظر بگیرند.»

عباس لسانی، لطیف حسنی، علیرضا فرشی، توحید امیرامینی، کاظم صفابخش، امیرستاری، یوسف کاری، محمد عبدالمحمدزاده، مژگان صیامی، جعفر رستمی راد، احسان شکر خدایی، زینب همرنگ، اکبر عزیزی، ملیحه برقی صادقیانی، امیر ولی زاده و امیر ستاری از جمله زندانیان مدنی آذربایجانی هستند که تاکنون به مرخصی اعزام نشده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *