صفحه اصلی / آذربایجان / نخست وزیر آذربایجان: ارمنستان از مناطق اشغالی قره‌باغ برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند

نخست وزیر آذربایجان: ارمنستان از مناطق اشغالی قره‌باغ برای قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند

نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان اظهار داشت که ارمنستان از مناطق اشغالی قره‌باغ کوهستانی برای کاشت و قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند.

نوروز ممدوف، نخست‌وزیر آذربایجان شمالی طی سخنانی در آغاز سی و ششمین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر در باکو اظهارداشت: «ارمنستان بیش از ۲۵ سال است که منطقه قره باغ کوهستانی را اشغال کرده است. اشغال شرایط مساعدی برای تروریسم و قاچاق مواد مخدر فراهم می کند. ارمنستان از خاک اشغالی جمهوری آذربایجان برای کاشت و قاچاق مواد مخدر استفاده می‌کند».

علی‌ حسن‌اف معاون نخست وزیر آذربایجان نیز گفت: ارمنستان در اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان مواد مخدر کاشته و با فروشآن سلاح خریداری می کند.

وی با تاکید بر اینکه تولید و مصرف مواد مخدر در جهان افزایش یافته است، تصریح کرد: این نشان دهنده آن است که قوانین مبارزه با قاچاق مواد مخدر نقص دارد و باید مورد باز بینی قرار بگیرد. باید تمام مردم از هر دین، نژاد و زبانی با قاچاق مواد مخدر مبارزه کنند.

صفر مهدی اف رئیس کمیته دولتی گمرک آذربایجان هم در زمینه فعالیت های این کشور در راستای مبارزه با مواد مخدر توضیحاتی ارائه داد.

در همین راستا، ریچارد گلین از مسئولین دفتر مبارزه با مواد مخدر وزرات امور خارجه آمریکا در این کنفرانس حضور داشت.

سی و ششمین کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر با همکاری دولت آذربایجان و اداره مبارزه با مواد مخدر وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در باکو با حضور بیش از ۵۰۰ نماینده از ۱۳۰ کشور جهان آغاز شد. کنفرانس مذکور به مدت دو روز بدون حضور خبرنگاران ادامه خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *