صفحه اصلی / آذربایجان / نخست وزیر پیشین آذربایجان شمالی: «حكم علیه عباس لسانی خلاف حقوق ملی و فرهنگی ترکهای آذربایجان‌جنوبی است»

نخست وزیر پیشین آذربایجان شمالی: «حكم علیه عباس لسانی خلاف حقوق ملی و فرهنگی ترکهای آذربایجان‌جنوبی است»

رئیس حزب خلق آذربایجان‌شمالی در مصاحبه تلفنی با «صدای آمریکا» حمایت خود را فعال سرشناس آذربایجان‌جنوبی، آقای عباس لسانی اعلام داشت.

«پناه حسین»؛ نخست وزیر پیشین جمهوری آذربایجان در زمان ریاست جمهوری «ابوالفضل ائلچی بئی» و «رئیس کنونی حزب خلق آذربایجان» در مصاحبه با بخش آذربایجان صدای آمریکا گفت: «حقوق ملی و فرهنگی آذربایجانی های ساکن ایران همیشه در کانون توجه است.»

پناه حسین ادامه داد: «حکم علیه عباس لسانی، حکمی علیه حقوق ملی و فرهنگی ترکهای آذربایجان است و نقض حقوق ملی و فرهنگی ملت آذربایجان، مایه ی افتخار برای جامعه ی ایران، دولت ایران و همچنین حکومت ایران نیست.»

«پناه حسین» همچنین معتقد است که «حمایت از حقوق ملی و فرهنگی آذربایجانی های مقیم ایران نمی‌تواند یک امر داخلی در ایران تلقی شود.»

وی می افزاید:

«حقوق بشر مرزهای ملی را به رسمیت نمی شناسد. در واقع اینها ارزشهایی هستند که پایه و اساس فلسفه ما از دولت بودن را تشکیل می دهند. ما از حقوق هموطنان خود مطالبه می کنیم، فارغ از این که آن ها در کجای این جهان زندگی می کنند. این در حال حاضر به یک اصل ملی تبدیل شده است. بر این اساس جامعه ی آذربایجان به طور پیوسته به اعتراضش ادامه خواهد داد.»

تاکنون؛

_ خانم «ژاله تبریزی»، مدیر جمعیت حقوق بشر آذربایجان «ارک»،

_ آقای «یوسف عزیزی بنی طُرُف»؛ دبیر کانون مبارزه با نژادپرستی و عرب ستیزی در ایران

_ آقای «عبدالله عارف»؛ مدیر کمپین فعالین بلوچ،

_ آقای «یوسف کرُ»؛ «دبیر شورای هماهنگی سازمان مدافعان حقوق بشر ترکمن‌صحرا»

_ آقای «جمال محمدخان اوغلو»؛ رییس انجمن فرهنگسرای آذربایجان در ازمیر ترکیه،

_ آقای «صادق رجبیان تمک»؛ فعال کمپین حقوق بشری ترکمن صحرا

_ آقای «عارف حاجیلی»؛ رهبر حزب مساوات جمهوری آذربایجان‌شمالی

_ آقای «حسین پناه»؛ نخست وزیر پیشین آذربایجان و «رئیس کنونی حزب خلق آذربایجان»

در پیام ‌هایی جداگانه، تائید شدن حکم «۱۵ سال حبس آقای عباس لسانی» در دیوان عالی ایران را محکوم و به این حکم ظالمانه اعتراض نموده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *