صفحه اصلی / آذربایجان / نظامی ارمنی: ۱۷ کامیون مین در قره باغ کار گذاشته ایم + ویدئو

نظامی ارمنی: ۱۷ کامیون مین در قره باغ کار گذاشته ایم + ویدئو

یک فرمانده نظامی ارمنستان می گوید سربازان تحت امر او ۱۷ کامیون مین در قاراباغ کار گذاشته است.

کورون قوماشیان؛ سرهنگ ارمنی در یک برنامه تلویزیونی اذعان داشت قبل از ترک قاراباغ، گروه نظامی تحت امر او مناطق کلبجر، لاچین و آغدام را مین گذاری کرده است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که کامیون حامل خبرنگاران تلویزیون آذربایجان صبح جمعه (۱۴ خرداد) با مین کارگذاشته شده در مسیر روستای «سوسوزلوق» کلبجر، برخورد و منفجر شد. در این حادثه دو خبرنگار یک مامور دولت به شهادت رسیدند و ۴ تن دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

اعترافات کورون قوماشیان، توجه رسانه های ارمنستان را به خود جلب کرده است. برخی از رسانه های ارمنی از او به عنوان «قهرمان» نام می برند.

این نظامی ارمنی بدون ابراز پشیمانی نسبت به ارتکاب جنایات جنگی گفت: «من و نیروهایم ۱۷ کامیون مین در لاچین و کلبجر کار گذاشتیم. در این مناطق نمی توان تردد کرد و کاری انجام داد زیرا کاملا مین گذاری شده. اگر آزربایجان اسیران جنگی را آزاد کند من نقشه مین ها را خواهم داد.»

اشاره قوماشیان به «اسیران جنگ» به بازداشت یک گروه نظامی ۶۲ نفره پس از پایان جنگ و حین اقدام تروریستی در خوجاوند، توسط ارتش آزربایجان است.

پیش از این نیز برخی رسانه های ارمنی به گمانه زنی درباره هدف ایروان درخصوص تبادل این تروریست ها در ازای تحویل نقشه مناطق مین گذاری شده به آزربایجان، پرداخته بودند.

از زمان پایان جنگ قارا‌باغ و امضای آتش‌بس در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ تاکنون ۱۷ شهروند و ۶ سرباز آزربایجانی بر اثر انفجار مین‌های کار گذاشته شده توسط ارمنستان در مناطق مختلف قارا‌باغ، جان خود را از دست داده اند. همچنین نزدیک به ۱۰۰ تن دیگر نیز مجروح شده اند.

ارمنستان با عدم ارائه نقشه اراضی مین گذاری شده خواهان اختلال در توسعه قاراباغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *