صفحه اصلی / آذربایجان / نماینده اورمیه خطاب به استاندار تحمیلی: ما ترکیم، کسی نمی تواند به ما خط و نشان بکشد

نماینده اورمیه خطاب به استاندار تحمیلی: ما ترکیم، کسی نمی تواند به ما خط و نشان بکشد

هادی بهادری در واکنش به اظهارات گستاخانه استاندار تحمیلی آذربایجان غربی و عزل مدیران ترک استان توسط او گفت: «ما ترکیم و رگ غیرتمان اجازه نمی دهد کسی بیاید و به ما خط و نشان بکشد.»

نماینده اورمیه درباره دلیل درگیری‌اش با «محمدمهدی شهریاری» در جلسه تجلیل از کارگران و واحدهای تولیدی نمونه آذربایجان غربی به وبسایت مجلس و آذربایجان گفت: «من در این جلسه از وضعیت نامطلوب اشتغال گلایه و انتقاد کردم. گفتم وقتی کارخانه ها و تولیدی ها کار نکنند بالطبع کارگران نیز بیکار خواهند شد و گریزی زدم بر مباحث برنامه ریزی و مدیریتی در کشور.»

بهادری با بیان اینکه «بنده در این جلسه، آماری از مرکز آمار ایران را در خصوص افزایش بیکاری در استان آذربایجان غربی در چهار سال اخیر ارائه دادم» افزود: «در حین سخنرانی، آقای استاندار فریاد زدند: دروغ نگو دروغ نگو!!  بنده در جواب ایشان گفتم آقای استاندار شما مهمان ما هستید حرمت شکنی نکنید. ایشان گفتند بنده حاکم اینجا هستم.

بنده گفتم بالاخره شما به عنوان یک بجنوردی آمده اید اینجا کار کنید و مهمان ما هستید و قرار نیست به نماینده مردم آذربایجان تهمت دروغگویی بزنید. اگر مشکلی در آمار وجود دارد این آمار را مرکز آمار ایران، بصورت رسمی ارئه کرده است. این آمار را بنده گردآوری نکرده ام بلکه آمار رسمی کشور هستند و در سایت رسمی اش هم منتشر شده و مردم هم می توانند مشاهده کنند.»

بهادری گفت: «ایشان گفتند من حاکم اینجا هستم و بنده هم گفتم ما این را نمی توانیم قبول کنیم شما حاکم نیستی شما خادم هستی.»

نماینده اورمیه گفت: «بعد از این سخنان دیگر نگذاشتند بنده سخنرانی ام را ادامه بدهم. سپس شروع کردند به اینکه من جلوی فساد ایستاده ام.»

بهادری اذعان کرد: «ما زمانیکه قرار بود استاندار آذربایجان غربی عوض شود، با وزیر کشور صحبت کرده و در خصوص غیر بومی بودن ایشان و مسائل دیگر توضیح دادیم ولی آقای رحمانی فضلی در جواب گفتند: که این آقا را بنده بزرگ کرده ام! بالاخره همشهری ایشان بود. ما گفتیم این آقا را نمیخواهیم ولی ایشان اصرار کردند و در آخر هم  این استاندار را به ما تحمیل کردند.»

او افزود: «این آقا کوچکترین شناختی از استان ندارد. به عنوان مثال اخیرا رفته بودند به شهر “مهاباد” در سخنرانی گفته بودند “نهاوند” شهر خوبی است!! خب این فرد چگونه میخواهد در این استان کاری انجام دهد درحالیکه حتی اسم شهرهایش را نمی داند.»

بهادری درباره حمایت نمایندگان کُرد زبان از این استاندار تحمیلی گفت: «متاسفانه برخی از نمایندگان استان بخاطر رقابت های سیاسی از ایشان حمایت می کنند تا بنده را بکوبند. بنده به لطف خدا نه ریگی به کفش دارم و نه از کسی به غیر از خداوند متعال ترسی دارم. در آن جلسه هم به صراحت گفتم اگر بنده فسادی دارم، اگر اسنادش را منتشر نکنید بی شرف هستید.»

نماینده اورمیه اعلام کرد روز یکشنبه، در مجلس شکایتی را در مقابل اتهام زنی استاندار تحمیلی تنظیم خواهد کرد و در صحن علنی مجلس سوالی از وزیر کشور ارائه خواهم داد.

نماینده اورمیه گفت: «ایشان شان ملت آذربایجان را زیر سوال برده اند. این قابل قبول نیست که یک نفر بیاید و خود را حاکم مردم آذربایجان بداند. ما انقلاب نکرده ایم که عده ای بیایند و خود را شاه ما بدانند. خوی استبدادی در ایران کاملا محکوم است. ملت آذربایجان حاکم نمی خواهد بلکه خادم می خواهد.»

او درباره عزل مدیران ترک استان آذربایجان غربی توسط استاندار تحمیلی کُردزبان گفت: «اگر می خواهید قمه و قداره بکشید و مدیرانمان را عزل کنید و معاونانشان را تهدید، ما ترکیم و رگ غیرتمان اجازه نمی دهد کسی بیاید و به ما خط و نشان بکشد.»

«محمدمهدی شهریاری»، کردزبان و اهل شهر بجنورد خراسان شمالی است که توسط اصلاح طلبان به غرب آذربایجان تحمیل شده است.


شهریاری که به جریانهای تروریستی نزدیک است، مدیران ترک این استان را عزل کرده و کردها را جایگزین آنها می کند. اکثر طرح ها و پروژه های این استاندار نیز کاملا قوم گرایانه بوده و محدود به مناطق کُردنشین می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *