صفحه اصلی / آذربایجان / نماینده مجلس: به نمایندگانی که از آذربایجان دفاع می کنند برچسب «پان ترکیست» بودن می زنند

نماینده مجلس: به نمایندگانی که از آذربایجان دفاع می کنند برچسب «پان ترکیست» بودن می زنند

 نماینده مردم مرند و جلفا اعلام کرد وقتی نمایندگان آذربایجان در مجلس ایران به دفاع از آذربایجان بر می خیزند مسئولان ایران آنها را به «پان ترکیست» و «جدایی طلب» بودن متهم می کنند.

«محمد حسن‌نژاد» با انتشار متنی در کانال تلگرامی‌اش با اشاره به تضییع حقوق تیم تیراختور و مخالفت مسئولان ایران با استیضاح وزیر ورزش ایران نوشت: «در خصوص استیضاح وزیر ورزش و جوانان متاسفانه یک سری افراد با کنار گذاشتن تقوا و با طرح اینکه ”استیضاح کنندگان دنبال تقویت جریانات قومی بوده و آب در آسیاب پان ترکیست ها می ریزند”؛ به دنبال به حاشیه بردن مطالبات به حق مردم و تخریب نمایندگان استیضاح کننده هستند.»

حسن‌نژاد این ترفندها را ابزاری «برای تخریب نمایندگان مردم» خواند و افزود: «از بیست امضای باقیمانده هشت امضا مربوط به مناطق غیر ترک‌نشین هست. چگونه آنها را در دل این توهمات پان ترکیستی جای دادید؟!»

نماینده مرند افزود: «چرا ما هر وقت طبق قانون اساسی وظیفه نظارتی خودمان در استیضاح وزرا را انجام می دهیم به پان ترکیستی متهم می‌شویم؟! چرا وقتی اتوبوسی مثلا در جاده تهران قم تصادف می کند و نمایندگان وزیر راه و وزیر صنعت را استیضاح می‌کنند، می شوند مدافع حق مردم اما وقتی قطار تبریز مشهد می سوزد و ما وزیر راه را استیضاح میکنیم، می شویم پان ترکیست جدایی طلب؟! چرا پیگیری مطالبات طرفداران تیم های دیگر می شود، کار فرهنگی و ارزشی، اما پیگیری مطالبات هواداران تراکتور می شود کار ضد ارزشی؟!»

حسن‌نژاد این افراد را «استادان تفرقه و تخریب» نامید و خطاب به آنها نوشت: «دست از این حربه های نخ نما شده بردارید و دست از اقدامات خلاف مصالح عمومی و ملی بردارید. تجزیه طلب ماها نیستیم که دنبال اصلاح امور هستیم، تجزیه طلب آن کسی هست که با هموار کردن زمینه توهین به اقوام در استادیوم‌ها، اقوام را در مقابل هم قرار داده و برادری و وحدت اقوام ایرانی را به کدورت و تفرقه اقوام تبدیل می کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *