صفحه اصلی / آذربایجان / نماینده مجلس: چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با روزنامه و تلویزیون ترکی مخالفت میکند؟

نماینده مجلس: چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران با روزنامه و تلویزیون ترکی مخالفت میکند؟

نماینده اورمیه،ضمن انتقاد از ظلم به تیراختور و عدم آموزش زبان ترکی در مدارس تصریح کردباید به ترک ها سهم مدیریتی داده شود.

به گزارش گاماج به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نادر قاضی پور نماینده اورمیه در مجلس در نطق خود تاکید کرد:چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روزنامه سرتاسر ترکی مخالفت کرد؟ چرا تلویزیون سراسری ترک زبان برای ۴۰ میلیون ترک کشور ایجاد نشد؟

نماینده مردم اورمیه در مجلس دهم افزود: آقای اسلامی! معاونان ترک‌زبان خود را برکنار کرده‌اید، باید ترک‌زبانان را جایگزین کنید، جمعیت کثیری از کشور را ترک‌ها تشکیل می‌دهند، باید سهم مدیریت به آنان داده شود. چرا آموزش زبان ترکی در مدارس و دانشگاه ها عملیاتی نمی شود؟ از وزیر ورزش تقاضا می شود که همچون توجهی که به استقلال و پرسپولیس می شود، به تیم تراکتورسازی تبریز نیز چنین توجهی صورت بگیرد تا ظلم نشود

وی ادامه داد: با توجه به بارش نزولات آسمانی دریاچه اورمیه از سی سی یو و آی سی یو به تخت بیمارستان رفت ولی آب مورد نیاز این دریاچه نزدیک به ۱۴ میلیارد متر مکعب است و در حال حاضر نزدیک به ۴ میلیارد متر مکعب آب دارد که در سالهای ۷۴، ۷۵ و ۷۶ نزدیک به ۲۳ میلیارد مترمکعب آب داشته است لذا اقدامات ستاد حیای دریاچه بسیار ناچیز بود لذا دولت باید رسیدگی به وضعیت این دریاچه را در اولویت های کاری خود قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: چرا دولت صادرات سیب درختی آذربایجان را برای چند ماه ممنوع کرده است؟ بیش از ۱۰۰ هزار تن سیب کشاورزان ارومیه در سردخانه ها باقی مانده است، چرا به داد کشاورزان ارومیه نمی رسید؟ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *