صفحه اصلی / آذربایجان / هجوم ماموران اطلاعاتی ایران به خانه ”یوسف سلحشور” در تبریز و بازداشت ایشان

هجوم ماموران اطلاعاتی ایران به خانه ”یوسف سلحشور” در تبریز و بازداشت ایشان

روز یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ حوالی ساعت ۲۳:۰۰ به وقت تبریز، ۷ مامور اطلاعاتی ایران که دو تن از آنان مسلح بوده اند با هجوم به خانه شخصی «یوسف سلحشور» در تبریز ایشان را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل نموده اند.

ماموران اداره اطلاعات ایران، خانه این فعال مدنی آذربایجان را نیز مورد تفتیش قرار داده و لوازم شخصی ایشان را ضبط کرده با خود برده اند. از مکان انتقال و دلایل بازداشت این فعال باسابقه آذربایجانی اطلاعی در دسترس نیست.

یوسف سلحشور از چند روز پیش از طریق تلفن و به طور حضوری در خیابان، مدام توسط ماموران اطلاعاتی حکومت ایران تهدید شده است. او پیشتر نیز سابقه دستگیری و مجازات را دارند.

به دنبال فراخوان فعالین ملی آذربایجان، برای برگزاری تجمع در حمایت از ملت تحت ستم الاحواز و در اعتراض به تبعیض ها، فقر، بیکاری و تاراج ثروت های ملی آذربایجان توسط حکومت ایران، طی روزهای گذشته فضای امنیتی بر کل شهرهای آذربایجان جنوبی علی الخصوص شهر تبریز حاکم گردیده است و مامورین امنیتی ایران با بازداشت، احضار و تهدید تلفنی فعالین سعی در ایجاد فضای رعب و وحشت در شهرهای آذربایجان دارند.

بازداشت آقای سلحشور در آخرین ساعات امروز و با ورود تعداد زیادی از مامورین به منزل ایشان در این راستا می تواند قلمداد گردد.

همچنین تعداد زیادی از فعالین‌ آذربایجانی در روزهای اخیر بازداشت شده اند که تاکنون اسامی برخی از آنها از جمله «محمد محمودی، داود رحیمی،اولدوز قاسمی ،شاهین برزگر، امیر ستاری، وحید ابهری، مجتبی عبدلی‌، سیامک کوشی و شهروز برزگر» مشخص شده و دهها‌ فعال آذربایجانی‌ توسط مامورین‌ امنیتی‌ ایران بازداشت‌ و احضار شده اند که اسامی دقیق آنها تاکنون مشخص نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *