صفحه اصلی / آذربایجان / هشدار «انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی» درباره کارشکنی استاندار بیگانه در نامگذاری روز ملی دریاچه اورمیه

هشدار «انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی» درباره کارشکنی استاندار بیگانه در نامگذاری روز ملی دریاچه اورمیه

«انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی» اورمیه با انتشار بیانیه ای درباره کارشکنی «محمدمهدی شهریاری» استاندار بیگانه آذربایجان(آزربایجان) غربی در خصوص نامگذاری ۱۵ اسفند به عنوان «روز ملی دریاچه اورمیه» هشدار داد.

این انجمن اعلام کرده استاندار بیگانه با وقت کشی، در دو سال گذشته مانع تصویب نهایی روز ۱۵ اسفند به عنوان «روز ملی دریاچه اورمیه» شده است.

پیشتر طبق توافق صورت گرفته بین اعضای کمپین روز ملی دریاچه اورمیه و مسئولان ذیربط قرار شد روز ۱۵ اسفند به عنوان «روز ملی دریاچه اورمیه» نامگذاری شود و دوم اسفند ۹۷ دکتر تجریشی، مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه اورمیه از سوی دولت ۱۵ اسفند را رسما روز ملی دریاچه اورمیه اعلام کرده بود.

انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی هشدار داده در صورتیکه تا آخر اسفندماه مسئولان استانداری تکلیف این روز را مشخص نکنند، در ۱۳ فرودین ۱۴۰۰ تجمع اعتراضی برپا خواهند کرد و عواقب آن به عهده استاندار آزربایجان غربی خواهد بود.

هفته گذشته نیز «کمپین روز ملی دریاچه اورمیه» با انتشار بیانیه ای اعلام کرد مسئولان ایران علیرغم وعده هایشان مبنی بر نامگذاری روز ۱۵ اسفند به عنوان «روز ملی دریاچه اورمیه»، نزدیک به دو سال است از این کار طفره می روند.

بر اساس اعلام کمپین، شهریاری استاندار بیگانه آزربایجان غربی و نمایندگان استان علیرغم وعده هایشان، کوچکترین قدمی در این باره برنداشته اند.

«محمد مهدی شهریاری» کردزبان و اهل شهر بجنورد می باشد. این فرد بیگانه و خائن به ملت آزربایجان، توسط تهران به غرب آزربایجان تحمیل شده است.

متن کامل بیانیه «انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی» بدین شرح است:

مردم غیور آذربایجان و حامیان عزیز محیط زیست و مسئولین محترم:

به اطلاع می رساند پرونده ثبت و تصویب ۱۵ اسفند بعنوان روزملی دریاچه اورمیه و هرگونه تغییراین روز ملی یا اطاله  بی حدوحصر غیرعادی زمان رسیدگی و تصویب  روی میز شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی است و با توجه باینکه حجت الاسلام سیدمهدی قریشی بعنوان رئیس این شورا موکدا قول تصویب یک روزملی تا پایان اسفند ۹۹ را داده اند و از آنجاکه  پرونده بررسی کارشناسانه مجدد…!!! توسط  معاونت سیاسی استانداری آذربایجان غربی از مرداد ۹۸ تا بهمن ۹۹ بمدت ۱۸ ماه!!! موجبات اطاله زمان گردیده وعلی رغم رسانه ای شدن ۱۵ اسفند بعنوان روز ملی توسط دولت پس از انجام کارهای کارشناسی، و مخالفت دولت و فعالان محیط زیست با تغییر این روز به روزی دیگر با اینحال درصورت تصویب یک روزملی به میل شورای فرهنگ عمومی در صورتی اعتراض نخواهیم کرد که جلسه دراسفندماه برگزار و به این بی مهری ها پایان داده شود. چراکه پس از دو سال هیچگونه بهانه ای برای تصویب یکروز ملی بنام دریاچه اورمیه باقی نمانده است.

بدیهی است در صورت عدم تصویب ازهم اکنون درخواست برای تجمع اعتراضی مسالمت آمیز در ۱۳ فرودین۱۴۰۰ روزطبیعت، به فرمانداری اورمیه اعلان می گردد و مسئولیت هرگونه عواقب بعهده استاندار آذربایجان غربی می باشد.

انتظارمی رود مسئولین ذیربط با تصویب و تائید ۱۵ اسفندبعنوان روزملی ضمن ادای وظیفه ودین خودبه محیط زیست وملت ایران، روز ۱۳ اسفند پلاکارد اعتراضی را به پلاکارد تقدیر و تشکرتبدیل کنند. ساعت و متن شعارها متعاقبا بصورت مکتوب در۲۷  اسفند به اطلاع فرماندار اورمیه تسلیم خواهد شد.

کمیته محیط زیست انجمن آذربایجان مدنیت اوجاغی

#کمپین_روز_ملی_دریاچه_اورمیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *