صفحه اصلی / آذربایجان / هشدار به مخالفان آذربایجان در اردبیل: «تهدید جان عباس لسانی؛ تحریک خشم ملت آذربایجان!»

هشدار به مخالفان آذربایجان در اردبیل: «تهدید جان عباس لسانی؛ تحریک خشم ملت آذربایجان!»

فعالین ملی مدنی آذربایجان (آزربایجان) جنوبی در اردبیل با نصب پارچه‌ نوشته‌ی «تهدید جان عباس لسانی تحریک خشم ملت آزربایجان» بر روی یکی از پلهای عابر این شهرپیام هشدار آمیزی به مسئولین امنیتی و مخالفان آذربایجان مخابره کردند.

فعالین ملی مدنی آزربایجان جنوبی در اردبیل در سلسله اقدامات اعتراضی در شهرهای آزربایجان جنوبی به بی‌توجهی مسئولین قضایی-امنیتی ایران در ارتباط با پروسه درمان عباس لسانی؛ زندانی سیاسی سرشناس محبوس در بند هفت زندان اردبیل که علی‌رغم ویزیت پزشکی توسط هئیت درمان این شهر از عوارض علائم مشکوک به کرونا همچنان رنج می‌برد با نصب پارچه‌ نوشته‌ی «تهدید جان عباس لسانی تحریک خشم ملت آزربایجان» بر روی یکی از پلهای عابر این شهر ضمن اطلاع‌رسانی و در جریان گزاردن آخرین وضعیت این زندانی سیاسی با مردم اردبیل، پیام هشدار آمیزی به مسئولین امنیتی و مخالفان آزربایجان مخابره کردند.

مسئولین حکومتی ایران از زمان آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آزربایجان شمالی؛ برخوردهای سختگیرانه‌ای در شهرهای آزربایجان جنوبی آغاز کرده‌اند.

سرکوبهای گسترده مردم همدل با ارتش آزادی بخش آزربایجان شمالی؛ بازداشت، احضار، شکنجه، محاکمه‌، محدودیت و ممنوعیتهای فراوان علیه فعالین و زندانیان سیاسی تورک در آزربایجان جنوبی و ایجاد کمپینهای هتک حرمت به سران کشورهای تورک گوشه‌ای از اقدامات خصمانه مسئولین حکومت ایران است.

در این بین و در زمان اوج انتشار ویروس کرونا در شهرها و زندانهای ایران نیز متاسفانه برخی زندانیان سیاسی آزربایجان جنوبی مورد شدیدترین تبعیض ها از سوی مراکز قضایی-امنیتی ایران واقع شده اند.

به عنوان مثال؛ عباس لسانی؛ زندانی که سازمان عفو بین‌الملل روند بازداشت، دادرسی و صدور حکم در پرونده او را ناعادلانه و سیاسی می خواند، نه تنها چندین بار در زندان اردبیل ممنوع‌المکالمه و ممنوع الملاقات شده است بلکه در تشخیص و درمان احتمالی وی به ویروس هولناک کرونا انکار و اهمال‌کاری عمدی از سوی مسئولین مربوطه صورت گرفته است.

این مسئله اعتراضات میدانی گسترده‌ای در شهرهای آزربایجان جنوبی را منجر و واکنشهای منفی بزرگ کاربران مجازی، فعالین و مراکز حقوق بشری را بهمراه داشته است.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *