صفحه اصلی / آذربایجان / واکنش قاطع پرزیدنت علی‌اف به سوال خبرنگار متوهم ایرانی + ویدئو

واکنش قاطع پرزیدنت علی‌اف به سوال خبرنگار متوهم ایرانی + ویدئو

خبرنگار خبرگزاری مهر پس از مطرح کردن اتهامات بی اساس علیه دولت آزربایجان (آزربایجان) نتوانست جواب پرسش های پرزیدنت علی اف را بدهد.

رئیس جمهور آذربایجان (آزربایجان) به خبرنگار ایران گفت: «با استناد به کدام منبع استفاده از  تروریست ها توسط آزربایجان در جنگ قاراباغ را مطرح می کنید!؟.»

رئیس‌جمهور آزربایجان شمالی صبح امروز جمعه (۸ اسفند) طی یک نشست مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

سوال بی اساس و به نوعی اتهامات خبرنگار خبرگزاری مهر ایران، واکنش قاطع رئیس جمهور آزربایجان را به همراه شد.

خبرنگار ایران گفت: «آزربایجان چه تدابیری برای مقابله با تروریست هایی که به قاراباغ آورده شده اند انجام خواهد داد و یا داده؟. این تروریست ها برای منطقه بسیار خطرناک هستند؟.»

پرزیدنت علی اف پاسخ داد: «شما درباره گروه های تروریستی صحبت کردید، به کدام منابع و یا کشورها استناد می کنید، لطفا نام ببرید.»

خبرنگار مهر گفت: «خبرگزاری مختلف منطقه، اجازه دهید آنها را یک به یک نام نبرم.»

پرزیدنت علی اف ادامه داد: «سوال شما به نوعی اتهام است. وقتی درباره اطلاعاتی صحبت می شود باید منبع قید شود. شما می گوید این معلومات منتشر شده، لطفا منبع را ذکر کنید.»

خبرنگار افزود: «به نظر شما جلوی فعالیت گروه های تروریستی در منطقه چگونه باید گرفته شود؟.»

رئیس جمهور آزربایجان پاسخ داد: «از کدام منطقه و یا کشور صحبت می کنید؟ شما نمی توانید منبع و معلومات دقیقی به من بدهید، مطرح کردن اتهام آسان است، شما می توانید این کار را به صورت پرسشی انجام دهید اما باید پشت اظهاراتتان بایستید.! با استناد به کدام منابع این اتهامات را مطرح می کنید.؟»

خبرنگار: «بیاید به سوال دوم بپردازیم»

الهام علی اف: «من حساب می کنم که شما خودتان به سوال اول پاسخ دادید. یعنی این معلومات هیچ دلیل و اثباتی ندارد، استفاده از گروه های تروریستی توسط آزربایجان در جنگ؟، متاسفم که خبرنگاری از کشور دوست(ایران) این  سوال را مطرح می کند. اینگونه اتهامات معمولا از سوی خبرنگاران دیگر کشورها مطرح می شود. در آزادسازی قاراباغ از هیچ تروریستی استفاده نشده، هیچ اثباتی برای این اتهام وجود ندارد، ارتش آزربایجان به تنهایی قاراباغ را آزاد کرده.  اتهامی بی اساس است. این توهمات توسط ارمنستان منتشر شده که عادی نیز است، آنها به دنبال بهانه هستند اما باید اعتراف کنند ارتش آزربایجان آنها را شکست داده، آیا کسی این تروریست ها را دیده؟ می توانید به ما یک نام بدهید؟ به شما توصیه می کنم به این دروغ ها توجه نکنید. همانطور که گفتم شما به عنوان یک خانم از کشور دوست به اینجا آمده اید، نمی خواهم بیشتر به عمق مطلب بروم، لطفا در سوالتان مسئولیت پذیر باشید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *