صفحه اصلی / آذربایجان / واکنش کنگره آذربایجانی‌های جهان به سیاست‌های ایران پس از آزادسازی قره‌باغ

واکنش کنگره آذربایجانی‌های جهان به سیاست‌های ایران پس از آزادسازی قره‌باغ

رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان در واکنش به سیاست‌های ایران پس از آزادسازی قره‌باغ، گفت مانورهای نظامی اخیر تهران در مرز آذربایجان علاوه بر باکو، سوال بیش از ۵۰ میلیون تُرک آذربایجانی در جهان است.

دکتر آصف قربان، رئیس کنگره آذربایجانی‌های جهان با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت: بزرگترین آرزوی ما برای دوره پس از جنگ آذربایجان-ارمنستان، همکاری‌ برای توسعه کشورهای منطقه بود، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که سیاست‌های ایران به‌عنوان یک کشور همسایه و مسلمان به تحقق این آرزو کمک نمی‌کند.

وی تصریح کرد: مانورهای نظامی اخیر ایران در مرز آذربایجان علاوه بر باکو، توسط بیش از ۵۰ میلیون تُرک آذربایجانی در جهان نیز مورد سوال قرار می‌گیرد. ایران در آن منطقه تا کنون هیچ رزمایش نظامی برگزار نکرده بود. کاری را که طی اشغال ۳۰ ساله قره‌باغ انجام نداد، چرا اکنون انجام می‌دهد. این مانور به چه دلیل در پی آزادسازی قره‌باغ برگزار شد؟

قربان در پایان این بیانیه افزود: توقع ما از دولت ایران این است که در کنار آذربایجان که از نظر حقوق بین‌المللی ثابت شده که حق با آن است، باشد و سیاست‌های مغایر با سیاست‌های صلح‌آمیز آذربایجان دنبال نکند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *