صفحه اصلی / آذربایجان / پخش اعلامیه در تبریز در اعتراض به طرح فاشیستی بسندگی فارسی+ویدئو

پخش اعلامیه در تبریز در اعتراض به طرح فاشیستی بسندگی فارسی+ویدئو

فعالین ملی آذربایجان طی اقدامی مدنی در تبریز در اعتراض به طرح بسندگی فارسی حکومت مرکزی ایران در آذربایجان اقدام به پخش اعلامیه در سطح تبریز نمودند.

فعالین ملی آذربایجان در این اعلامیه ملت آذربایجان را به اعتراض مدنی به این طرح نژادپرستانه و فاشیستی حکومت مرکزی ایران نموده اند.

«رضوان حکیم‌زاده»، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خرداد ۱۳۹۸ اعلام کرده بود در «طرح سنجش سلامت کودکان» برای ورود به مدرسه، تست آمادگی و بسندگی زبان فارسی هم افزوده می‌شود.

حکیم‌زاده هدف از افزودن این تست نژادپرستانه را توجه به تاکید خامنه‌ای به یادگیری زبان فارسی، و «اجرای عدالت آموزشی» و «جلوگیری از زدن برچسب دیرآموز به دانش‌آموزان مناطق دوزبانه» خوانده بود.

منتقدان نتیجه اجرای این طرح فاشیستی را بُریدن زودهنگام کودکان غیرفارسی‌زبان از محیط تربیت طبیعی وآسیمیله کردن زودهنگام کودکان غیرفارس اعلام کرده اند.

کارشناسان اجتماعی معتقدند اجرای این طرح خانواده ها را مجبور خواهد کرد در محیط خانواده با کودکان فارسی حرف بزنند و این طرح بدین معنی است که هرکس فارسی بلد نیست حق مدرسه رفتن ندارد .

پروژه جدا کردن کودکان ترک از زبانشان و از زمان پهلوی و توسط تئوریسین های فاشیسم ایرانی پایه ریزی شده است،صندوق جریمه برای کودکانی که در مدرسه ترکی حرف می زنند ،تنبیه های بدنی شکنجه وار ،شکنجه روحی کودکان غیر فارس و سرکوب اعتماد به نفس آنها پروژه ای سیستماتیک شده در ایران است.

پروژه ای که زبان یکی را حاکم و زبان دیگری را محکوم و منسوبینش را بنده زبان حاکم تلقی میکند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *