صفحه اصلی / آذربایجان / پیام واضح ”علی‌اف به ایران”: دوستی شما با ارمنستان ریاکاری و بی‌خدایی است + فیلم

پیام واضح ”علی‌اف به ایران”: دوستی شما با ارمنستان ریاکاری و بی‌خدایی است + فیلم

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان(آزربایجان) دوستی ایران با ارمنستان را «ریاکاری و بی‌خدایی» خواند و گفت: «چگونه رهبران کشورهای مسلمان می توانند با کسانی که مساجد را تخریب می‌کنند دوست باشند؟»

دیروز جمعه، الهام علی‌اف از شهر تاریخی شوشا «پایتخت فرهنگی آزربایجان» که به تازگی از اشغال ارمنستان آزاد شده، بازدید کرد.

علی‌اف در کنار یکی از مساجد شوشا که در دوران اشغال، توسط ارمنی ها ویران شده در اشاره غیرمستقیم به ایران گفت: «کشوری که مساجد را به این حال درمی‌آورد، نمی تواند دوست کشورهای مسلمان باشد. پذیرش ارمنستان به عنوان کشور دوست، ریاکارانه و بی خدایی است.»

علی‌اف با بیان اینکه ارمنستان در دوره اشغال، ۶۷ مسجد آزربایجان را کاملا تخریب کرده، در اشاره غیرمستقیم به خامنه ای گفت: «چگونه رهبران کشورهای مسلمان می توانند با کسانی که مساجد را تخریب می‌کنند دوست باشند؟»

خامنه ای خود را «ولی امر مسلمین جهان» معرفی می کند اما حکومت وی بزرگترین حامی ارمنستان بوده و طی سی سال گذشته همواره از اشغال خاک آزربایجان توسط ارمنی ها، حمایت کرده است. حکومت اسلامی ایران در طول جنگ ۴۴ روزه قاراباغ نیز با حمایت های همه جانبه از ارمنستان سعی کردند مانع آزادسازی اراضی اشغالی آزربایجان شوند اما موفق به این کار نشدند.

پیشتر روز چهارشنبه ۸ اسفندماه ۹۷، در سالگرد قتل عام مسلمانان شهر خوجالی توسط ارمنی ها، نخست وزیر ارمنستان در صدر هیاتی عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال «آیت الله خامنه ای» و «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران قرار گرفت.

«نیکول پاشینیان» سپس در باشگاه آرارات تهران به سخنرانی پرداخت در این باشگاه پارچه نوشته ای نصب شده بود که بر روی آن نوشته شده بود «قره باغ متعلق به ارمنستان است. تمام!»

این اقدام موهن ارمنی ها خشم شهروندان آذربایجانی را برانگیخته و اعتراضات زیادی را به همراه داشت اما نهادهای امنیتی ایران به جای برخورد با ارمنی ها، جوانان آذربایجانی مدافع مسلمانان مظلوم قره باغ را دستگیر و زندانی کردند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *