صفحه اصلی / آذربایجان / «کاوه شیرزاد» خواستار آزادی عباس لسانی شد + فیلم

«کاوه شیرزاد» خواستار آزادی عباس لسانی شد + فیلم

کاوه شیرزاد دبیر جوانان «شورای مدیریت گذار» و از اعضای «موسسه شهروندیار» ضمن اعتراض به تایید حکم ۱۵ سال زندان و ۲سال تبعید «عباس لسانی» توسط دیوان عالی ایران، خواستار آزادی این فعال سرشناس آذربایجانی شد.

کاوه شیرزاد با انتشار ویدیویی اعلام کرد «هر کس که به خاطر رساندن خیر عمومی به هموطنان و فعالیت های عام المنفعه فعالیت می کند نباید بازداشت، زندانی و شکنجه شود. اینها بهترین های جامعه هستند که برای ساختن جامعه بهتر تلاش می کنند.»

او افزود: «اصلا مهم نیست موافق و یا مخالف نظرات کسی باشیم. همه حق دارند آزادانه نظرات و عقاید خودشان را بدون ترس از زندانی یا شکنجه شدن، ابراز کنند.»

این زندانی سیاسی سابق افزود: «عباس لسانی و عباس لسانی ها و همه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و جای آنها اختلاسگران، جنایتکاران و دزدان کلان که امروز در حکومت هستند باید در زندان باشند.»

دیوان عالی ایران روز شنبه ۱۴ تیرماه حکم ظالمانه ۱۵ سال حبس عباس لسانی و دو سال تبعید وی را عینا تایید کرد. پیش‌تر دادگاه تجدیدنظر استان اردبیل به ریاست قاضی «ناصر عتباتی» در اقدامی غیرمتعارف، حکم عباس لسانی را از ۸ سال به ۱۵ سال افزایش داده بود.

تایید این حکم ظالمانه، خشم ملت آذربایجان را برانگیخته است. طی روزهای گذشته شهروندان آذربایجان و شماری از فعالین حقوق بشری به این حکم ظالمانه اعتراض کرده اند.

آقای لسانی، در تاریخ ۲۵ دی‌ماه ۹۷ در پی حضور در شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز که پس از اعتراض وی به نحوه دادرسی و درخواست واخواهی مجدد وی در ارتباط با یک پرونده دیگر تشکیل‌شده بود، قبل خروج از دادگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *