صفحه اصلی / ایران / آمریکا و کانادا: هواپیمای اوکراینی با پدافند ایران ساقط شده است

آمریکا و کانادا: هواپیمای اوکراینی با پدافند ایران ساقط شده است

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا طی یک نشست خبری درباره سقوط هواپیمای اوکراین در ایران گفت: سازمان اطلاعات کانادا به مدارکی دست یافته است که نشان میدهد هواپیمای اوکراینی از سوی پدافند هوایی ایران به‌طور غیرعمدی هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

وی افزود: بنا بر اطلاعات به دست آمده از برخي كشورهای متحد و همچنین اطلاعات کانادا هواپیمای اوکراین توسط یک موشک ایرانی از زمین به هوا پرتاب شد، اما این می‌تواند غیر عمدی باشد.

ترودو همچنین گفت: برخی از دیپلمات‌های کانادا از طریق ترکیه به ایران خواهند رفت.


همچنین یک مقام آمریکایی مدعی شد که ماهواره‌های آمریکایی دو موشک پرتاب شده از ایران را اندکی قبل از برخاستن این پرواز شناسایی کردند.

همچنین دو مقام آمریکایی نیز گفتند واشنگتن معتقد است که این هواپیما به طور تصادفی مورد اصابت قرار گرفته است.

برخی مقامات آمریکایی گفتند واشنگتن شواهدی را در اختیار دولت کانادا گذاشته که حاکی از ساقط شدن هواپیما است.

در حالی که وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون‌‍» از توضیح درباره سقوط این هواپیما خودداری کرده اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران گفت که من تردیدهایی دارم که مشکل فنی بود. ممکن است به دلیل خطای ایران سقوط کرده است.

گفتنی است روز گذشته هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۰ مسافر و ۹ خدمه پروازی، پس از پرواز از تهران به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین در حوالی شهر جدید پرند در استان تهران دچار آتش‌سوزی شده و سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان باختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *