صفحه اصلی / ایران / اسید پاشی به دو زن در اصفهان

اسید پاشی به دو زن در اصفهان

فریدون عابدینی، رییس بیمارستان سوانح سوختگی شهر اصفهان ایران اعلام کرد که صبح دیروز ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ دو زن در شاهین‌شهر این استان مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران «ایسنا»، وی افزود: فرد اسیدپاش شوهر یکی از زنان بوده و علت این مساله نیز مشکلات خانوادگی بوده است.

عابدینی همچنین گفته که حال هر دو زن خوب بوده و هر چهار چشم مصدومان سالم است.

از سوی دیگر، سرهنگ علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که یازدهم اردیبهشت اقدام به اسیدپاشی کرده بود، خبر داد.

وی با بیان اینکه این زن از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی با اسید شده، تصریح کرد: در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه امسال خانمی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد که همسرش اقدام به اسیدپاشی به صورت وی کرده و متواری شده است.

معاون مبارزه جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه متهم پس از جر و بحث با همسرش اقدام به اسیدپاشی کرده است، اظهار داشت: در اقدامات پلیسی محل تردد وی در محدوده خیابان ولی عصر شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی متهم در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.

گفتنی است، ایران یکی از کشورهای جهان است که آمار مربوط به اسیدپاشی به ویژه اسیدپاشی به زنان در آن بالا است. یکی از بحث برانگیزترین وقایع مربوط به اسیدپاشی در ایران مربوط به چندین فقره اسیدپاشی به زنان در شهر اصفهان است. «اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای» در مهر ۱۳۹۳ در شهر اصفهان به وقوع پیوست و طی آن حداقل چهار زن مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند. گزارش‌ها حاکی از آن بود که همه قربانیان دارای حجاب کامل نبوده اند و برخی از رسانه ها و مردم، عوامل معروف به «ارزشی» و «امر به معروف و نهی از منکر» را عامل این حملات معرفی کردند.

موضوع اسیدپاشی زنجیره ای در اصفهان تبدیل به موضوعی داغ در سایت های خبری و اجتماعی ایران شد و مردم با برپایی تظاهرات و انتقاد از حکومت مبنی بر اینکه در دستگیری عاملان این حادثه تعلل و سستی می کند، خواهان دستگیری و مجازات عاملین اسیدپاشی ها شدند. با این حال با گذشت چندین سال از وقوع این حملات اما پلیس ایران هیچگاه موفق به دستگیری عامل یا عوامل اسیدپاشی‌های اصفهان نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *