صفحه اصلی / ایران / اقدام به شکستن درب حرم معصومه در قم+ ویدئو

اقدام به شکستن درب حرم معصومه در قم+ ویدئو

 جمعی از افراد معترض بدون اعتنا به وضعیت شیوع گسترده ویروس کرونا در شهر قم، در مقابل حرم حضرت معصومه در قم در اعتراض به بسته شدن حرم تجمع کردند.

این یکی از ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی است. فردی که با تلفن صحبت می کند می گوید: «حرم رو بستند، بیایید اینجا، آتیش بکشیم.» و در مقابل حرم نیز یک مذهبی دیگر در بین تجمع کنندگان در حال سخنرانی است:

پس از ساعاتی، صدها تن از تندرویان شیعه، درب حرم حضرت معصومه در قم را در اعتراض به تعطیلی حرم شکستند و به داخل حرم هجوم بردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که امروز درهای حرم امام رضا، حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران به دلیل مقابله با شیوع کرونا بسته شد.

این رفتار در حالی است که اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا به دستور رهبر ایران، شخص علی خامنه‌ای است و نیروهای انتظامی اقدام به متفرق کردن این افراد کردند.

در مشهد نیز، حرم‌ امام رضا به مدت سه روز موقتا بسته شد و‌ در این‌ مدت امکان زیارت ضریح وجود ندارد.

شیوع ویروس کرونا بالاخره بر مقاومت تندروان مذهبی و روحانیون غلبه کرد و باعث تعطیلی مهمترین اماکن مذهبی در ایران شد.

این در حالی است که پیش از این، پایگاه خبری حرم معصومه با انتشار یادداشتی، با مصوبه شورای تامین استان قم مبنی بر تعطیلی موقت نماز جماعت در این مکان که با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تصویب شده بود، مخالفت کرده بود.

پایگاه خبری حضرت معصومه تعطیل شدن حرم را اقدامی «اشتباه و غیرایمانی و بی تاثیر» دانسته بود و آن را ناشی از ضعف شناخت ساختارهای دینی جهان اسلام ارزیابی کرده بود.

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا در عراق و سعودی، این دو کشور اقداماتی برای تعطیلی برخی مناسک دینی خود انجام دادند.

سعودی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا به طور موقت مرزهایش را به روی زائران خارجی بست و از آنها خواست تا از شرکت در مراسم حج عمره در شهر مکه و زیارت مسجد النبی در مدینه فعلا امتناع کنند.

این اقدام پیش از ثبت حتی یک مورد مثبت کرونا در این کشور انجام شده بود.

در عراق نیز پس از تایید ابتلای ۶ نفر به ویروس کرونا، نهاد متولی زیارتگاه‌های مقدس شیعیان از اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش این ویروس خبر داد.

همچنین با شناسایی اولین مبتلایان به ویروس کرونا در شهر نجف، وزارت بهداشت عراق از مردم این کشور خواست تا از سفر به استان نجف اجتناب کنند.

خبرآنلاین نیز، پیش از این گزارش داد که متولیان حرم امام علی در شهر نجف با حمایت علمای شیعه عراق، با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در میان زائران، درهای این مکان مقدس شیعیان را بسته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *