صفحه اصلی / ایران / اقدام نژادپرستانه شبکه بی بی سی فارسی و حذف ویدئو مادرپیری که عاشق زبان تورکی بود+ ویدئو

اقدام نژادپرستانه شبکه بی بی سی فارسی و حذف ویدئو مادرپیری که عاشق زبان تورکی بود+ ویدئو

شبکه بی بی سی بخش فارسی ویدئوی ارسال شده توسط مخاطبان خود را از صفحات اجتماعی خود پاک کرد. این اقدام بی بی سی از سوی کاربران ترک (تورک) آذربایجانی مورد انتقاد قرار گرفت.

پست مربوط به پیرزنی آلزایمری است که قبل از آلزایمر «عاشق زبان تورکی» بود و با شنیدن کلمات تورکی، خاطراتش را به یاد می‌آورد. او آهنگ ها و موسیقی های ترکی را به فارسی ترجیح می دهد.

در اقدامی عجیب و ضد تورک، بی بی سی فارسی تاب محبوبیت زبان تورکی آذربایجانی را بر نتافت و بعد از به اشتراک گذاری پستی در صفحات رسمی تلگرام و اینستاگرامش، پست مربوطه را حذف کرد.

این عمل نژادپرستانه، باعث شده است که کاربران اینترنتی به این شبکه فارس زبان به‌صورت گسترده اعتراض نمایند. کاربران می‌نویسند: «این نشان دهنده دشمنی دیرینه این شبکه با تورکان می‌باشد.»

بی بی سی به مناسبت روز جهانی آلزایمر از مخاطبان خود خواسته بود که ویدئوهایی به این شبکه بفرستند و در پست ویدئویی خود نوشته بود:

ویدئویی منتشر شده و حذف شده را در پایین مشاهده می فرمائید؛ این ویدئو با لوگو و نوشته‌های بی بی سی ویرایش و پخش شده بود:

این پست توسط بیش از ۵۵ هزار کاربران مورد مشاهده قرار گرفت اما سپس به دلایلی که اعلام نشد، حذف گردید.

بخش فارسی بی‌بی‌سی، زیرمجموعه‌ای از سرویس جهانی بی‌بی‌سی است که به زبان فارسی از طریق رادیو، اینترنت و تلویزیون، فعالیت خبری و رسانه‌ای می‌کند. هم‌اکنون رزیتا لطفی ریاست این بخش را بر عهده دارد.

البته بخش فارسی بی‌بی‌سی مدعی است که در راستای حقوق بشر مردم ساکن در ایران افغانستان خبرها را پوشش می‌دهد اما کاربران و فعالان اینترنتی بخش فارسی بی‌بی‌سی  را علیه منافع و حقوق ملل غیر فارس در ایران و افغانستان عنوان می‌کنند.

همچنین، به دلیل خصومت بی بی سی با کشورهایی چون آمریکا و بعضاً خبرهایی جانب‌دارانه از حکومت حاضر در ایران، مردم «نام مستعار آیت‌الله بی‌بی‌سی» را به این رسانه نسبت داده اند.

منبع: گوناز تی وی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *