صفحه اصلی / ایران / ایران: احتمال بازگشایی اماکن مذهبی در ۱۱۶ شهرستان

ایران: احتمال بازگشایی اماکن مذهبی در ۱۱۶ شهرستان

وزارت بهداشت ایران با «وضعیت سفید» خواندن ۱۱۶ شهرستان از احتمال بازگشایی اماکن مذهبی و مساجد خبر داد.

پیش از این حسن روحانی گفته بود در مناطقی که سفید اعلام می‌شوند می‌توان اماکن مذهبی و مساجد را بازگشایی و نمازهای جمعه و جماعت را برقرار کرد.

همزمان معاون کل وزارت بهداشت می‌گوید ظاهراً مشخص شده که ۱۱۶ شهرستان ایران از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ در وضعیت سفید قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت گفت:در بررسی دو هفته اخیر مشخص شده است که ۱۱۶ شهرستان در کشور در وضعیت سفید قرار دارند و درخصوص بازگشایی مراکز مذهبی، فرهنگی و ورزشی این مراکز سفید یکشنبه آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.

حسن روحانی، یکشنبه ۷ اردیبهشت اعلام کرده بود که شهرهای ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سفید تقسیم شده‌اند و تا نیمه ماه رمضان مساجد و سایر اماکن مذهبی در شهرهای سفید بازگشایی نمی‌شوند. برخی مذهبیون به این تصمیم اعتراض کرده و خواستار بازگشایی زودتر اماکن مذهبی در ماه رمضان شده بودند.

بر اساس تقسیم‌بندی کشوری ۴۳۴ شهرستان در ایران وجود دارد. به بیان دیگر، بنا بر ادعای وزارت بهداشت حدود ۲۷ درصد کل شهرستان‌های کشور در وضعیت سفید قرار دارند.

همه‌گیری ویروس کرونا از اوایل بهمن سال گذشته در در اماکن مذهبی از جمله قم و مشهد آغاز شد و تا اسفند ۹۸ به تمامی استان های سرایت کرد.

اماکن مذهبی و مساجد از پرریسک ترین مناطق ابتلا به ویروس کرونا در ایران است.

جمهوری اسلامی به بهانه کاهش شیوع ویروس کرونا در تلاش برای عادی نشان دادن وضعیت و تشویق مردم به خروج از خانه هایشان است.

در ایران تاکنون بیش از ۹۶ هزار ابتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شده و بیش از ۶ هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *