صفحه اصلی / ایران / ایران: ادامه قطع اینترنت برای سومین روز پیاپی

ایران: ادامه قطع اینترنت برای سومین روز پیاپی

 سرویس اینترنت و ارتباط با شبکه جهانی در ایران از یکشنبه تاکنون به دلیل آغاز اعتراضات از سوی حکومت قطع شده است.

شبکه ناظران اینترنت موسوم به «نت‌بلاکز» که اختلال و قطع اینترنت را در نقاط مختلف جهان رصد می‌کند، گزارش داد که شبکه‌های تلفن «همراه اول»، «رایتل» و «ایران‌سل» از ساعت شش عصر یکشنبه ۲۵ آبان به وقت ایران خاموش شده‌اند.

سه روز پس از قطع سراسری اینترنت در ایران که به دستور شورای امنیت کشور صورت گرفت، میزان دسترسی به سایت‌های و شبکه‌های اجتماعی همچنان با اختلال شدید روبروست و مقام‌های ایران هنوز زمان دقیقی را برای بازگشت اینترنت اعلام نکرده‌اند.

یک روز بعد از آغاز اعتراض‌های گسترده در ایران به افزایش قیمت بنزین، شورای امنیت کشور که ریاست آن با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور است دستور قطع تقریبا کامل اینترنت را صادر کرد.

هم اکنون در ایران کاربران تنها به شبکه ملی اینترنت ( سایت ها و خبرگزاری های حکومت) دسترسی دارند اما بسیاری از افرادی که کسب و کارشان در بستر وب است دچار مشکل شده اند.

تا قبل از قطع کامل اینترنت در ایران فیلم‌های زیادی از سوی معترضان در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌شد که بیانگر دامنه گسترده اعتراضات، تیراندازی مستقیم ماموران امنیتی و انتظامی به سوی معترضان بود.

ایجاد اختلال در هماهنگی معترضان برای برگزاری تجمعات و همچنین عدم انتشار فیلم‌ها در رسانه‌های خارج از کشور از اهداف مقامات حکومت برای قطع اینترنت است.

گزارش های تایید نشده از کشته شدن حدود ۲۰۰ معترض در ایران خبر می دهند. همچنین هزاران نفر در جریان اعتراضات بازداشت و یا زخمی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *