صفحه اصلی / ایران / بازداشت کارگردان و گریمور یک کلیپ عربی در الاحواز

بازداشت کارگردان و گریمور یک کلیپ عربی در الاحواز

فعالان الاحوازی از دستگیری كارگردان كليپ وحدت و مدير مؤسسه نصر، حسن صبحى‌پور (سوارى) از اهالى كوى علوى(حى الثوره) توسط اداره اطلاعات در منزلش خبر دادند. همچنین حسين عشقيان (ساكى) ساكن كوى گلستان شهر احواز، گريمور مؤسسه نصر نيز از محل كارش واقع در خيابان كارون كوى گلستان توسط اداره اطلاعات اهواز بدون ارائه حكم قضائى بازداشت شد.

سواری (صبحی پور) به تازگی کلیپی درباره هویت عربی در احواز ساخته که با استقبال گسترده مردم روبرو شد. در این کلیپ به نام «سرود وحدت» (نشید الوحدة) از یزله دختران و پسران جوان که لباس عربی به تن دارند استفاده شده و ابیات شعری به کار رفته که مردم رُفَیّع در مواجهه با سیل اخیر آن را استفاده کردند.

نشان دادن اسب، گاومیش، نخل، شاهین و قهوه در این کلیپ، تزریق حس غرور به بدنه عربی در احواز و ایجاد اتحاد و همدلی به عنوان هدف، عنوان شده است.

نیروهای امنیتی، هنگام دستگیری این کارگردان عرب هیچ توضیحی ندادند اما تهیه این کلیپ، به عنوان مهمترین علت دستگیری این شخص، مطرح است.

سازمان عفو بین‌الملل، پیش از این اعلام کرد که تاکنون بیش از ۶۰۰ فعال مدنی عرب در الاحواز دستگیر شده‌اند. این سازمان در بیانیه‌ای، سرکوب گسترده و بازداشت فعالان سیاسی و قومی در الاحواز را به شدت مورد انتقاد قرار داد.عفو بین‌الملل بازداشت‌ها در الاحواز را نگران کننده دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *