صفحه اصلی / ایران / بازداشت ۲۴ فعال عرب الاحوازی به دلیل کمک به آوارگان سیل

بازداشت ۲۴ فعال عرب الاحوازی به دلیل کمک به آوارگان سیل

فعالان عرب الاحوازی روز شنبه ۱۳ آوریل ۲۰۱۹ گزارش کردند ۲۴ نفر از فعالان اجتماعی که به یاری آوراگان سیل‌زده شتافته‌اند، از سوی نهادهای امنیتی ایران دستگیر شده‌اند.

اهرو، سازمان حقوق بشر اهواز، روز شنبه بیانیه‌ای منتشر و گزارش کرد، پلیس فتای استان خوزستان (الاحواز) ۲۴ نفر از کسانی که در زمینه‌ کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده فعالیت می‌کردند را به اتهام « پخش اخبار منحرف» دستگیر کرد. سازمان حقوق بشر اهواز این اتهامات را «اتهامات واهی» خواند.

شاهین حسنوند، رئیس پلیس فتا استان خوزستان، از دستگیری ۲۴ نفر از این داوطلبان فعال در شبکه‌های اجتماعی خبرداد و آنان را به «پخش اخبار منحرف» و «شایعات» مربوط به سیل و «تشویش اذهان عمومی» متهم کرد.

بنا بر اعلام اهرو در بیانیه‌ای که پس از این دستگیری‌ها منتشر کرد: «این بازداشت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که اسناد و ویدیوها و عکس‌های مختلفی منتشر شده که نشان می‌دهد سپاه و وزارت نفت و دولت ایران حاضر به هدایت سیل‌ها به سوی منطقه هور به دلیل خسارات احتمالی به تاسیسات نفتی نیستند. این درحالی است که تا کنون ۲۵۰ روستا در این استان به طور کامل غرق و تخلیه شده و سیلاب وارد ۹ شهر شده و تعداد آسیب دیدگان و آوارگان در کلیه منطقه به نیم ملیون نفر رسیده است.»

اهرو ضمن محکوم کردن این دستگیری‌ها و درخواست آزادی فوری و بی‌قید و شرط آنها، از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر خواست آنچه این سازمان « اقدامات سرکوبگرایانه مقامات دولت جمهوری اسلامی ایران» نامید را محکوم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *