صفحه اصلی / ایران / بلژیک: محاکمه دیپلمات ایرانی به اتهام توطئه بمب‌گذاری

بلژیک: محاکمه دیپلمات ایرانی به اتهام توطئه بمب‌گذاری

محاکمه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی متهم به دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در یک گردهمایی مجاهدین خلق امروز جمعه در بلژیک برگزار می‌‌شود.

دیپلمات ایرانی، به دست داشتن در توطئه بمب‌گذاری در یک گردهمایی بزرگ سازمان مجاهدین خلق در پاریس متهم شده قرار است به همراه سه مظنون دیگر این پرونده محاکمه شود.

اریک وان دِر سیپت، سخنگوی دادستانی کل بلژیک، در تیرماه سال جاری اتهام‌های این چهار مظنون را «اقدام به برنامه قتل با ماهیت تروریستی» و «مشارکت در اقدامات سازمان تروریستی» اعلام کرد.

تیرماه ۹۷ چهار تن در آلمان و بلژیک بازداشت شدند و اتهام آنها تلاش برای بمب‌گذاری در همایش مجاهدین خلق در پاریس اعلام شد.

ابتدا مقام‌های بلژیک از بازداشت یک زوج ایرانی‌تبار در خودرویی حامل مواد منفجره خبر دادند و سپس رسانه‌ها بازداشت دو تن دیگر را در ارتباط با این پرونده گزارش کردند.

اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود و در سفر به آلمان بازداشت شد. به گفته «شورای ملی مقاومت»، طرح بمب‌گذاری و مواد منفجره را او به زوج دستگیرشده داده بود.

به نوشته تایمز، پلیس لحظه تحویل مواد منفجره جاسازی شده را در یک پیتزافروشی از سوی اسدالله اسدی به یک زوج ایرانی، امیر سعدونی و نسیمه نعامی، را رصد کرده است.

پیش از این «شورای ملی مقاومت ایران» که سازمان مجاهدین خلق بخش عمده آن است، در بیانیه‌ای اعلام کرد مریم رجوی با ارائه اسناد و مدارک شهادت داده که این عملیات در شورای عالی امنیت ایران به ریاست (حسن) روحانی تصویب شده و (علی) خامنه‌ای دستور اجرای آن را داده است.

جمهوری اسلامی ایران هر نوع دخالت و آگاهی تهران را از تلاش برای انفجار در گردهمایی مجاهدین خلق در تیر ۱۳۹۷ در پاریس، قاطعانه تکذیب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *